اخبار هیدرافغانستانبهداشتگزارش

جان باختن ۳۵ تن به علت بیماری سینه بغل در بدخشان

به گزارش شانا به نقل از راه مدنیت؛ ریاست صحت عامه ولایت بدخشان در شمال‌شرق کشور می‌گوید که ۳۵ نفر به شمول کودکان، زنان و مردان به علت بیماری طرق‌تنفسی (سینه بغل) در این ولایت جان باخته‌اند. دکتور نور خاوری، رییس صحت بدخشان گفت این افراد در جریان سه ماه گذشته در ولسوالی واخان این ولایت جان‌های خود را از دست داده‌اند.

آقای خاوری افزود که از این میان، ۱۵تن آنان کودکان‌ی هستند که به علت بیماری‌های سوءتغذیه، طرق‌تنفسی و سردی هوا جان باخته‌اند. رییس صحت عامه ولایت بدخشان افزود که چهار تیم صحی را برای جلوگیری از این بیماری به ولسوالی واخان این ولایت فرستاده‌اند.

پیش‌ازاین شورای ولایتی بدخشان از یک بیماری ناشناخته در ولسوالی یمگان این ولایت خبر داده و گفته بود که این بیماری جان دست‌کم ۱۰نفر را گرفته است؛ اما وزارت صحت عامه گزارش‌ها درباره شیوع بیماری ناشناخته را در بدخشان رد کرد و گفت: مرگ این کودکان ناشی از بیماری‌های سیستم تنفسی (سینه بغل و سیاه‌سرفه) و سوء‌تغذیه بوده است. بدخشان یکی از ولایت‌های سردسیر و صعب‌العبور افغانستان است و وزارت صحت قبل از آغاز فصل سرما این ولایت را از لحاظ ادویه اکمال کرده است.

این در حالی است که ریاست صحت عامه بدخشان، تیم‌های صحی را در پل‌ها و رهگذرهای عبوری با چین و تاجیکستان در آن ولایت گماشته است تا کسانی را که از این مسیرها وارد افغانستان می‌شوند، معاینه کنند تا جلو ورود کروناویروس به افغانستان گرفته شود.

دکمه بازگشت به بالا