اخبار هیدراسلایدافغانستانحقوق بشرگزارش

تیرباران سه جوان شیعه هزاره در غرب کابل

محمد مهدی‌یار، عضو ارتش پیشین افغانستان می‌گوید که طالبان در غرب کابل پسر او‌ و دو نفر از همراهانش را «تیرباران» کرده‌اند.

به گزارش شانا به نقل از روزنامه اطلاعات روز، مهدی‌یار می‌گوید که این رویداد ده روز قبل (چهارشنبه، ۲۹ قوس) در «پسته اونچی» در غرب کابل رخ داده است.

او افزود که مسئولان حوزه‌ سیزدهم طالبان در غرب کابل ابتدا از سرنوشت این افراد اظهار بی‌اطلاعی کردند، اما پس از چند روز با تأیید قتل آنان، گفتند که اجسادشان در طب عدلی است.

این نظامی پیشین که اکنون در خارج از کشور به‌سر می‌برد، گفت که بستگانش در کابل در ششم جدی، جسد پسرش و یک همراه او را از طب‌عدلی تحویل گرفته و در قبرستان عمومی غرب کابل به خاک سپرده‌اند.

آقای مهدی‌یار می‌گوید که طالبان علت «تیرباران» پسرش و‌ همراهان وی را «توهین به مجاهدین» گفته‌اند.

به گفته آقای مهدی‌یار، پسر ۲۳ ساله‌اش حدود چهار ماه پیش از ایران به افغانستان بازگشته بود تا بتواند برای آمادگی کانکور آمادگی بگیرد.

شماری از کاربران شبکه‌های اجتماعی نوشته‌اند که طالبان این افراد را در کوچه‌ «مسجد عمر فاروق» در منطقه دشت برچی، تیرباران کرده‌اند.

سخگویان طالبان تاکنون در این باره چیزی نگفته‌اند.

پس از واگذاری قدرت به طالبان، این گروه به صورت گسترده‌ای متهم به قتل فراقانونی نظامیان پیشین و اعضای خانواده‌های آنان شده‌ است.

پیش از این سازمان ملل گزارش داده بود که دست‌کم ۸۰۰ مورد از قتل فراقضایی، بازداشت خودسرانه، شکنجه و ناپدید شدن اجباری نظامیان و مقام‌های حکومت پیشین توسط طالبان را ثبت کرده است.

دکمه بازگشت به بالا