اخبار هیدراسلایدافغانستانبازسازیگزارش

برگزاری کارگاه مشورتی مدیریت زباله‌ها در شهرداری کابل

امروز یک‌شنبه ۱۵ ثور ۱۳۹۸، کارگاه مشورتی مدیریت زباله‌ها با هدف شریک‌سازی نتایج تحقیقات برای تدوین برنامه استراتیژیک مدیریت دایمی زباله‌های شهر کابل، برگزار شد.

در این کارگاه، پوهنیار شیخ‌احمد متین، معاون ترانسپورت شهرداری کابل، گفت: اخیراً ریاست تنظیف شهرداری کابل با همکاری برنامه شهر پاک و سبز دفتر هبیتات، درباره مراحل مختلف تولید، جمع‌آوری و انتقال زباله‌ها، مطالعات همه‌جانبه‌ای انجام داده است.

وی افزود که قبل از تدوین این برنامه، لازم است تا مطالعه صورت گرفته را از طریق این کارگاه با نخبگان علمی و کارشناسان محیط‌زیست در میان گذاشت و نظریات و پیشنهادات آنان را نیز به این برنامه افزود.

محمدیعقوب حیدری، والی کابل، عزت‌الله صدیقی، معاون اداره ملی حفاظت محیط‌زیست و فرناندو داکریز، نماینده دفتر هبیتات ضمن قدردانی از تلاش‌های شهرداری کابل برای پاکی و صفایی شهر، درباره حس مسئولیت‌پذیری مسئولان و شهروندان برای رفع چالش‌های محیطی درباره مدیریت زباله‌ها صحبت کردند. آنان تأکید کردند که باید راه‌های درست رسیدن به کابل پاک و شکوفا جستجو شود.

احمدبهزاد غیاثی، رئیس تنظیف شهرداری کابل و سایر شرکت‌کنندگان این کارگاه معلومات و شیوه‌های طراحی‌شده برای مدیریت بهتر و دایمی زباله‌های تولیدی در شهر کابل را ارایه کردند.

قرار است در نتیجه مطالعات و بررسی‌های این کارگاه، برنامه استراتیژیک برای افزایش موثریت جمع‌آوری، انتقال، بازیافت و چگونگی پروسس زباله‌ها در مکان‌های مناسب تدوین شود.

دکمه بازگشت به بالا