اخبار هیدراسلایدافغانستانعکسفرهنگ و هنرگزارش

برگزاری نمایشگاه مشترک آثار نقاشی ایران و افغانستان در ایران 

نمایشگاه مشترک آثار هنرمندان نقاش ایرانی و افغانستانی با عنوان نقاشی «ونداد» درنگارخانه کمال‌الملک فرهنگ‌سرای امام خمینی در ولسوالی/ شهرستان پاکدشت ایران برپا شد.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا؛ عضو انجمن فرهنگیان و هنرمندان مهاجر افغانستانی مقیم ایران روز یک‌شنبه در حاشیه این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه به منظور حمایت از هنرمندان جوان به‌ویژه بانوان و با هدف نشان‌دادن پیوند هنری و برقراری تعاملات فرهنگی ۲ ملت ایران و افغانستان و ابراز همدلی و همبستگی ملت ایران نسبت به جامعه هنری افغانستان و همچنین تقویت ظرفیت‌های هنری ولسوالی/ شهرستان پاکدشت برگزار شده است.

نثاراحمد تاجیک اظهار داشت: موسسه فرهنگی هنری تصویر ترنج خیال و موسسه فرهنگی هنری امام خمینی و همکاری اداره کل امور اتباع ولایت/ استان تهران برپا شده، بیش از ۷۰ اثر از ۲۲ هنرمند ایرانی و افغانستانی مقیم این ولسوالی/ شهرستان به نمایش درآمده است.

وی گفت: آثار نقاشی ارائه شده در این نمایشگاه با موضوع آزاد و با تکنیک‌های رنگ روغن، سیاه قلم، تابلوخط، پاستل و مداد رنگی به تصویر درآمده و به مدت یک هفته پذیرای علاقه مندان است.

وی هدف اصلی برگزاری این نمایشگاه را نشان دادن و درخشش استعداد هنرمندان برشمرد و افزود: نمایش تعاملات فرهنگی و هنری هنرمندان ایرانی و افغانستانی در کنار هم ارتباط قوی و منسجمی را بین ۲ ملت ایجاد می‌کند.

عضو انجمن فرهنگیان و هنرمندان افغانستان در ایران از برگزاری نمایشگاه تابلو فرش و شب یلدا خبر داد و افزود: با توجه به اینکه آئین شب یلدا از برنامه‌های مشترک فارسی زبانان جهان و یکی از وجوه مشترک بین ایران و افغانستان است، این نمایشگاه در پاکدشت برگزار می‌شود.

دکمه بازگشت به بالا