اجتماعیاخبار هیدرافغانستاندانشگاهگزارش

رئیس امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر بدخشان: «در جمهوریت خواهران‌مان از دست قلدرها و اوباش آزار و اذیت می‌شدند.»

پس از تحولات اخیر و تسلط دوباره امارت اسلامی بر کشور و مسدود شدن دانشگاه‌ها و مکاتب بر روی بانوان توسط این گروه، برای نخستین‌بار پسران و دختران بدخشانی در همایشی از فراغت دوره دوماهه آموزش فن سخنوری گرامیداشت کردند.

مولوی نثاراحمد احمدی، معاون والی امارت اسلامی در ولایت بدخشان، گفت: مردم بدخشان باوجود مشکلات هیچ‌گاه از درس و تعلیم فاصله نگرفته‌اند و سروکارشان با قلم است و این قابل تقدیر و حمایت می‌باشد.
در همین حال، شیراحمد جواد، رئیس امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر امارت اسلامی طالبان در ولایت بدخشان، امارت اسلامی را دولتی امن برای زنان عنوان کرد و افزود: «در جمهوریت خواهران‌مان از دست قلدرها و اوباش آزار و اذیت می‌شدند.»
مقامات امارت اسلامی در ولایت بدخشان در سخنرانی‌های خود گفتند که امارت اسلامی خواهان درس و تعلیم بانوان است و هیچ‌گاه مخالف درس و تعلیم دختران نیست.
معزالدین احمدی، رئیس اطلاعات و فرهنگ امارت اسلامی در بدخشان، گفت: «کفار استعمارگر با چهارهزار وسیله استعمار داخل افغانستان شدند و به عناوین مختلف خواهران‌مان را به طرف فحشا دعوت نمودند.»
در این همایش برای نخستین بار پس از تسلط دوباره امارت اسلامی، ۶۰ تن از بانوان و بیش از ۶۰ از پسران علاقه‌مند از دوره دوماهه فن سخنوری فارغ شدند.

  • شاهرخ سیرت، خبرگزاری شانا، بدخشان
دکمه بازگشت به بالا