اخبار هیدراسلایدافغانستاناقتصادیگزارش

بانک‌ جهانی: افغانستان با چالش‌های اجتماعی و اقتصادی روبروست

بانک جهانی در گزارش تازه‌اش از بحران اقتصادی در افغانستان ابراز نگرانی کرده و گفته است که تولیدات ناخالص داخلی افغانستان در سال ۲۰۲۲ میلادی رشد منفی سی تا سی‌وپنج درصدی را تجربه خواهد کرد.

به گزارش شانا به نقل از طلوع‌نیوز؛ بربنیاد این گزارش، کاهش شدید در مصارف عامه، میزان درآمد خانواده‌ها و مقدار مصرف سبب شده‌اند تا میزان تقاضا در این کشور کاهش یابد.

رئیس بانک جهانی برای افغانستان می‌گوید که این کشور هنوز هم با چالش‌های بزرگ اجتماعی و اقتصادی روبروست. میلندا گود، رئیس بانک جهانی گفته است: «افغانستان با چالش‌های بزرگ اجتماعی و اقتصادی که عمیقاً زندگی مردم را متاثر می‌سازد، روبرو است.»

این گزارش نشان می‌دهد که اکنون اقتصاد افغانستان به مراتب کوچک‌تر از سال پیش شده‌ است. در گزارش اقتصادی این بانک آمده است که میزان تولیدات ناخالص داخلی افغانستان در سال ۲۰۲۲ رشد منفی بیشتر خواهد داشت.

از سویی هم، وزارت اقتصاد امارت می‌گوید که منجمد ماندن دارایی‌هایی افغانستان سبب کاهش تولیدات ناخالص داخلی در کشور شده‌ است.

خانجان الکوزی، عضو هیئت مدیره اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری می‌گوید: «ما امیدوار هستیم که امسال صادرات ما خوب باشد به خاطر اینکه زمینه مساعد است اگر چه تا اندازه میوه تازه ما خراب شده است باغدار ما بسیار ضرر دیده است اما بخش معدن ما زیاد انتقالات صورت می‌گیرد.»

دکمه بازگشت به بالا