اخبار هیدراسلایدبین‌المللیترجمهعکسگزارش

رئیس جمهور اوکراین: ما برای کشورمان می‌جنگیم و از آن محافظت می‌کنیم

ولودیمیر زلینسکی، رئیس جمهوری اوکراین در تازه‌ترین پیام تلویزیونی خود امروز 24 فوریه گفته است که ما برای کشورمان می‌جنگیم و از کشور خود محافظت می‌کنیم.

او در یک برنامه تلویزیونی که حوالی ساعت ۱۱ امروز با مردم اوکراین صحبت می‌کرد، گفت: ما در حال دفاع از کشورمان هستیم، برای سرزمین‌مان می‌جنگیم و از خاک خود محافظت می‌کنیم.

مترجم: امیرمحمد احساس، فعال حقوق بشر
مترجم: امیرمحمد احساس، فعال حقوق بشر

 او با نشر پیامی جسورانه‌ تاکید کرد که اوکراین استقلال  خود را از دست نخواهد داد، آزادی و حق زندگی کردن در کشور خودمان ارزش والایی است و آن را حفظ می‌کنیم. زلینسکی در ادامه افزود که حمله امروز روسیه، برای ما یادآور حمله آلمان فاشیست در جنگ دوم جهانی است.

به گفته او، روسیه و اوکراین اکنون دو صفحه متفاوت تاریخ است؛ روسیه در نقش «شریر» واقع شده است. اکنون ملت روس می‌خواهند تصمیم بگیرند در کدام جهت تاریخ قرار بگیرند. شهروندان با وجدان روسیه باید در مقابل جنگ بایستند؛ زیرا خواست روسیه بدخواهانه و برای نابودی ملت اوکراین است.

آقای زلینسکی از مردم اوکراین خواست، هرکسی که تجربه نظامی دارد، اعلام حضور کند و ضمناً خواست برای خون دادن به سربازان زخمی بشتابند.

در ادامه گفت: هرکسی که سلاح می‌خواهد برایش داده می‌شود، دشمن از ضربات سنگین به تشویش است.

روابط دیپلماتیک بین اوکراین و روسیه قطع و وضعیت در اوکراین نظامی اعلام شده است. او از مردم خواست تا در خانه‌ها بمانند. او افزود: نگران نباشید ما قوی هستیم و برای همه چیز آماده‌ایم و منابع کافی در بانک‌ها داریم تا کشور را حفظ کنیم.

خبرنگاران اسکای‌نیوز صداهای انفجار را از پایتخت کی‌یف شنیده‌اند و این را نیز متوجه شدند که  حداقل از چهار منطقه مرزها به‌هم خورده‌اند.

دکمه بازگشت به بالا