اخبار هیدراسلایدافغانستانبین‌المللیگزارش

انصراف دونالد ترامپ از حمله بر تأسیسات ایران

بر بنیاد گزارش برخی رسانه‌ها دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده در واکنش به سرنگونی یک هواپیمای بدون‌سرنشین آمریکایی، به نیروهای این کشور دستور داده بود تا برخی از تاسیسات ایران را هدف بگیرند.

خبرگزاری اسوشتید پرس و روزنامه نیویورک تایمز گزارش داده‌اند که قرار بود این حمله بامداد روز جمعه انجام شود؛ اما آقای ترامپ دیروز پنج‌شنبه (۲۰ جون) از این اقدام نظامی علیه ایران منصرف شده است.

هنوز دلیل لغو این دستور آقای ترامپ روشن نشده است و نیز کاخ سفید و وزارت دفاع ایالات متحده (پنتاگون) در این باره واکنش نشان نداده‌اند.

به گزارش صدای آمریکا، روزنامه نیویورک تایمز روز جمعه ۲۱ جون (اول سرطان) گزارش داد که مقام‌های نظامی و دیپلماتیک ایالات متحده پس از بحث و رایزنی‌های زیاد در کاخ سفید انتظار حمله نظامی بر ایران را داشته‌اند.

این روزنامه به نقل از برخی منابع و به ویژه مقام‌های بلندپایه آمریکا نگاشته است که قرار بود در این حمله شماری از مراکز نظامی ایران به شمول سیستم‌های رادار و دفاع ضدموشکی ایران آماج قرار گیرند.

این منابع به نیویورک تایمز همچنان گفته‌اند که برای جلوگیری از تلفات بر نظامیان و کارمندان ملکی دولت ایران، قرار بود این حملات پیش از طلوع آفتاب انجام شود.

سازمان هوانوردی ایالات متحده پرواز هواپیماهای آمریکایی بر فراز آب‌های ایران به ویژه در خلیج فارس و تنگه هرمز را ممنوع اعلام کرده است.

خبرگزاری رویترز گزارش داده است که این سازمان پس از افزایش تنش میان ایالات متحده و ایران و نیز پس از سرنگونی یک هواپیمای بدون‌سرنشین توسط سپاه پاسداران این فرمان اضطراری را صادر کرد.

سازمان هوانوردی آمریکا اعلام کرده است که هواپیمای بدون‌سرنشین ایالات متحده زمانی مورد هدف قرار گرفت که در فاصله ۸۳ کیلومتری از محل حادثه قرار داشته است.

دکمه بازگشت به بالا