اخبار هیدراسلایدافغانستانگزارش

تجهیزات پزشکی اهدایی ایران به سفیر افغانستان در تهران تحویل داده شد

به گزارش شانا به نقل از ایرنا؛ طی مراسمی با حضور رئیس امور بین‌الملل وزارت دفاع ایران و عبدالغفور لیوال، سفیر جمهوری اسلامی افغانستان اقلام پزشکی و بهداشتی ویژه تشخیص ویروس کرونا که از طرف وزرات دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران برای مبارزه با ویروس کرونا آماده و تهیه شده بود تحویل افغانستان شد.

محمد احدی، رئیس امور بین‌الملل وزارت دفاع ایران در این مراسم که با حضور عبدالغفور لیوال سفیر جمهوری اسلامی افغانستان در مرکز صادرات وزارت دفاع ایران برگزار شد با ابلاغ سلام گرم وزیر دفاع به سفیر و وزیر دفاع جمهوری اسلامی افغانستان، اظهار داشت: شیوع ویروس کرونا ضمن ایجاد تلفات و خسارات در تمامی کشورهای جهان نکاتی قابل تأملی نیز برای کشورها به همراه داشته است.

وی افزود: کمک به هم‌نوعان بشری فارغ از برخوردهای سیاسی برخی از کشورها نسبت به این موضوع انسانی و همچنین همکاری و همگرایی جامعه بین‌المللی و تعامل میان دولت‌ها و ملت‌ها برای غلبه بر این بیماری ره‌آورد شیوع این ویروس در جهان بوده است.

احدی گفت: ایران افزون بر آمادگی برای تامین ملزومات مبارزه با بیماری کرونا، حاضر است تا تجربیات نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در این زمینه را نیز در اختیار افغانستان بگذارد.

در این مراسم عبدالغفور لیوال، سفیر افغانستان نیز با تشکر از اقدام وزارت دفاع ایران، گفت: ما از جانب رئیس جمهوری، وزرا و مردم افغانستان از این اقدام صمیمانه تشکر می‌کنیم.

وی در ادامه گفت: در این مقاطع حساس رفتار بشردوستانه کشورها نشانگر عمق رابطه و دوستی میان آن‌ها است.

دکمه بازگشت به بالا