اخبار هیدراسلایدافغانستانصلحگزارش

دکتر حمدالله محب: افغانستان از لحاظ امنیتی و اقتصادی رو به خودکفایی می‌رود

نشست شش‌جانبه افغانستان، روسیه، چین، هند، ایران و پاکستان درباره وضعیت افغانستان و منطقه به ابتکار افغانستان در شهر اوفای روسیه برگزار شد.

دکتر حمدالله محب، مشاور امنیت ملی افغانستان در این نشست دیدگاه افغانستان را در راستای صلح، امنیت و همکاری‌های منطقه‌ای بیان کرد.

دکتر محب از کشورهای منطقه خواست تا به جای بحث با گروه‌های مختلف، با حکومت افغانستان به عنوان حکومت صحبت شود. این پیشنهاد آقای محب با استقبال نمایندگان کشورهای شرکت‌کننده مواجه شد.

مشاور امنیت ملی کشور با تاکید گفت: مردم ما در راستای مبارزه با تروریسم نه‌تنها برای افغانستان بلکه برای تمام‌ منطقه و جهان قربانی می‌دهند و باید این قربانی در سطح منطقه و جهان شناسایی شود.

دکتر محب گفت: رئیس جمهور محمد اشرف غنی برای صلح اقدامات عملی، بی‌سابقه و همه‌جانبه را آغاز کرده است که یک مورد آن برگزاری لویه‌جرگه مشورتی صلح است.

وی افزود: حکومت متعهد به تطبیق فیصله‌های لویه‌جرگه مشورتی است که آزادی زندانیان طالب یکی از این موارد است؛ اما متأسفانه طالبان ‌تاکنون هیچ عمل مثبتی که نشان‌دهنده حسن‌نیت آنان برای صلح باشد، نشان نداده‌اند.

دکتر حمدالله محب با اشاره به اینکه افغانستان از لحاظ امنیت و اقتصاد به سوی خودکفایی می‌رود، گفت: ما با کشورهای منطقه و جهان روابط حسنه داریم. برای شرکای ما به‌خصوص دولت‌های عضو شانگهای اطمینان می‌دهیم که افغانستان از طریق روابط دوجانبه و چندجانبه استوار بر منافع مشترک، آماده هر نوع همکاری در عرصه‌های مختلف است.

دکمه بازگشت به بالا