اجتماعیاخبار هیدراسلایدافغانستانکودکان

افغانستان، پنجمین کشور مرگ‌بار برای «کودکان»

به گزارش شانا به نقل از روزنامه راه مدنیت؛ سازمان ملل اعلام کرده است که در جریان سال ۲۰۱۹بیش از سه هزار کودک در افغانستان کشته، زخمی و یا معلول شده است.

براساس گزارش سازمان ملل متحد، کودکان در افغانستان درنتیجه درگیری‌های مسلحانه، انفجار ماین‌ها و حملات انتحاری کشته و زخمی شده‌اند.

سازمان ملل متحد در این گزارش، گروه طالبان را مسوول اصلی تلفات کودکان می‌داند. در این گزارش به‌صراحت آمده است که جنگجویان طالبان عامل کشته شدن یک هزار و ۲۰۰کودک و نیروهای امنیتی عامل کشته شدن یک هزار کودک هستند.

در این گزارش نیز تاکید شده است که گروه تروریستی داعش، مسوول قربانی شدن ۲۴۲کودک است و درعین‌حال، ۵۵ کودک توسط افراد مسلح ناشناس کشته شده‌اند.

طبق این گزارش، ۳۹کودک افغانستانی در جریان درگیری‌های مرزی با نیروهای نظامی پاکستان جان باخته‌اند و عامل جان‌باختن ۱۴۰کودک دیگر هنوز مشخص نشده است.

با توجه به این‌که میزان تلفات کودکان در افغانستان هنوزهم بلند است؛ اما آسیب‌پذیری کودکان افغانستان در سال ۲۰۱۹نسبت به سال ۲۰۱۸کاهش یافته است.

کودکان افغانستان در جنگ چندین ساله تلفات بی‌شماری متقبل شده‌اند و تداوم این چالش، یکی از نگرانی‌های اصلی نهادهای ملی و بین‌المللی بوده است.

شماری از نهادهای بین‌المللی در گزارش‌های مختلف با ابراز نگرانی اعلام کرده‌اند که گروه‌های مسلح و تروریستی از کودکان افغانستان برای تحقق اهداف نظامی‌شان، سوءاستفاده می‌کنند.

دکمه بازگشت به بالا