اخبار هیدراسلایدافغانستانجوانانحقوق بشرگزارشمهاجرت

اعتراض در پیوند به شکنجه نوجوان افغانستانی در قشم ایران

به گزارش شانا به نقل از سلام وطندار؛ تعدادی از شهروندان کابل دیروز یک‌شنبه در واکنش به شکنجه این نوجوان افغانستانی در قشم ایران، تجمع اعتراضی برپا کردند. این معترضان با تمثیل‌ چگونگی شکنجه این نوجوان، خواستار بسته ‌شدن سفارت ایران در کابل و احضار سفیر این کشور از سوی وزارت خارجه افغانستان شدند.

هفته گذشته ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که نشان‌دهنده شکنجه یک نوجوان مهاجر افغانستانی در روستایی در جزیره قشم ایران است.

عبدالبصیر ریشتیا، مسئول عمومی روند ملی فصل نوین افغانستان، وزارت خارجه را در برابر مهاجران افغانستان در کشورهای دیگر به بی‌پروایی متهم می‌کند و می‌گوید که ضعف دیپلماسی مسئولان این وزارت سبب ‌شده است تا شهروندان افغانستان در ایران و دیگر کشورها با مشکلات زیادی روبرو شوند.

فضل‌من‌الله ممتاز، یکی دیگر از این معترضان می‌گوید که ایران باید از تحقیر و اهانت مهاجران افغانستان دست بردارد.

سفارت ایران در افغانستان نیز روز جمعه (۱۲ میزان)  در این باره واکنش نشان‌ داد و گفت که این موضوع در حال پی‌گیری ا‌ست.

کمیسیون حقوق بشر افغانستان هم با واکنش به این رویداد، آن را «عملی جنایت‌کارانه» خوانده ‌است. این کمیسیون از وزارت خارجه کشور خواست تا این موضوع را پی‌گیری کند.

سفارت افغانستان در ایران نیز در بیانیه‌ای گفته‌ است که این موضوع را به وزارت امور خارجه منعکس‌ کرده است و این نمایند‌گی در حال پی‌گیری برای روشن‌شدن این عمل ‌است.

این بار نخست نیست که ویدیویی از بدرفتاری با مهاجران افغانستان در ایران منتشر می‌شود. سال گذشته نیز یک ویدیو از بدرفتاری با شماری از مهاجران افغانستان که به نظر می‌رسید در ایران هستند، منتشر شد.

دکمه بازگشت به بالا