اجتماعیاخبار هیدربهداشتبین‌المللیگزارش

استفاده بیمارستان‌های کنیا از درمان معنوی

به گزارش شانا به نقل از صدای خراسان؛ بیمارستان ملی کنیاتا در نایروبی سالن کلیسا و یک مسجد دارد و به گفته پزشکان و پرستاران، از این اماکن به عنوان درمان معنوی در تمامی روزهای هفته استفاده می‌شود.

بیمارستان ملی کنیاتا در کشور آفریقایی کنیا اقدام به ایجاد دو سالُن جداگانه کلیسا و مسجد برای پیروان ادیان اسلام و مسیحیت کرده است تا بیماران، ملاقات‌کنندگان، پزشکان و کارکنان بیمارستان فضایی برای اقامه نماز و عبادت داشته باشند.

عبادتخانه این بیمارستان در یک گوشه ساکت به دور از فضای پرسر و صدا و شلوغ بیمارستان ساخته شده است.

یک مسجد برای مسلمانان و عبادتگاه جداگانه برای مسیحیان کاتولیک و پروتستان در این بیمارستان ایجاد شده است. پزشکان می‌گویند که فضای عبادتگاه در التیام بیماران نقش موثری داشته است.

دکتر زیپورا علی، یکی از پزشکان بخش مراقبت ویژه و مدیر اجرایی انجمن مراقبت‌های تسکینی بیمارستان معتقد است که معنویت به‌ویژه برای بیمارانی که از دردهای مزمن رنج می‌برند برای بهبود بسیار موثر است.

دکتر علی افزود: ما با پرستاران و سرپرستان کار می‌کنیم و به آنها درباره اهمیت مراقبت معنوی برای تکمیل مراقبت‌های پزشکی آموزش می‌دهیم.

 رحمت کمائو، یک پرستار ارشد در نایروبی، می‌گوید که وی پایان‌نامه خود را درباره نیازهای معنوی در بیماران مبتلا به سرطان بزرگ‌سال نوشته است و دریافته که معنویت مهم‌ترین وسیله مقابله برای بیشتر بیماران است.

کریستابل اکو ، یک پرستار دیگر، می‌گوید: وقتی افراد با موقعیت‌هایی روبرو می‌شوند که قادر به کنترل آن نیستند تمایل دارند به دنبال خدایی باشند که به عقیده آنها می‌تواند همه‌چیز را تغییر دهد.

دکمه بازگشت به بالا