اخبار هیدراسلایدافغانستانانتخاباتصلحگزارش

ادامه پیکارهای انتخاباتی؛ پنج نامزد امروز گردهمایی برگزار کردند

به گزارش شانا به نقل از طلوع‌نیوز؛ در ادامه پیکارهای انتخاباتی، دیروز (چهارشنبه، ۲۷سنبله) گلبدین حکمتیار، احمدولی مسعود، رحمت‌الله نبیل، عبدالله عبدالله و محمد اشرف غنی، نامزدان انتخابات ریاست‌ جمهوری، گردهمایی‌هایی برگزار کردند.

در یکی از این گردهمایی‌ها در کابل، سید منصور نادری، رهبر حزب پیوند ملی و رهبر اسماعیلیه‌های افغانستان حمایتش را از تیم انتخاباتی «ثبات و هم‌گرایی» به رهبری عبدالله عبدالله اعلام کرد.

آقای نادری در این گردهمایی گفت: «در روز لویه جرگه، ما یک گردهمایی فوق‌العاده و تاریخی انجام می‌دهیم که دشمنان بعد از آن در میدان حاضر نشوند؛ همانطوری‌ که در مناظره شکست کردند، آنجا هم شکست می‌کنند.»

در دیگر برنامه امروز، شماری از هزاره‌های اهل تسنن، پشتیبانی خود را از نامزدی رحمت‌الله نبیل در انتخابات ریاست‌ جمهوری اعلام کردند.

به همین ترتیب، در یک مراسم دیگر انتخاباتی در تالار لویه جرگه، شماری از باشند‌گان پایتخت، به پشتیبانی از احمدولی مسعود، یکی دیگر از نامزدان انتخابات ریاست‌ جمهوری گرد آمدند.

احمدولی مسعود در سخنرانی‌اش در میان این باشند‌گان، به آنان وعده داد که برای بهبود زندگی آنان کارهایی انجام خواهد داد.

گلبدین حکمیتار، نامزد دیگر انتخابات ریاست‌ جمهوری دیروز به ولایت هرات رفت. آقای حکمتیار، در سخنرانی‌اش در میان شماری از باشندگان این ولایت هشدار داد که اگر از شفافیت انتخابات پیش‌رو اطمینان به دست نیاورد، از برگزاری این انتخابات جلوگیری می‌کند.

او در این باره گفت: «ما اگر از شفافیت انتخابات مطمین نشویم جلو انتخابات را حتمأ می‌گیریم.»

همزمان با این، عبدالله عبدالله، در نُخستین سفر ولایتی پیکارهای انتخاباتی‌اش امروز به ولایت جوزجان رفت.

در گردهمایی در ولایت جوزجان، جنرال عبدالرشید دوستم حکومت را به بی‌کفایتی متهم کرد و گفت که کابل به ماتم‌خانه مبدل شده‌ است.

از سویی دیگر، شماری از اعضای «انجمن ثبات ملی» در یک نشست در کابل، پشتیبانی خود را از تیم انتخاباتی «دولت‌ساز» به رهبری محمد اشرف غنی اعلام کردند.

اما سید نورالله جلیلی، یکی دیگر از نامزدان انتخابات ریاست‌ جمهوری می‌گوید که قرار بود امروز به‌منظور پیکارهای انتخاباتی به ولایت بلخ برود، اما حکومت مانع رفتنش به بلخ شده‌ است: «ما با دو بال بسیار قوی به میدان آمدیم؛ یک بال ما مادر، یک بال ما وطن است. هیچ کسی توان مقابله با این دوبال را ندارد و انشاالله ما با همین دو بال مبارک خود ما زندگی مردم افغانستان را تغییر می‌دهیم.»

 شماری از باشند‌گان منطقه قلعه زمان خان ناحیه شانزد‎هم شهر کابل، پشتیبانی خود را از تیم انتخاباتی دولت‌ساز اعلام کردند.

قرار است انتخابات ریاست‌ جمهوری تا ۹ روز دیگر – ششم میزان – برگزار شود. نامزدان حق دارند تا ۴۸ ساعت پیش از این انتخابات، به پیکارهای انتخاباتی بپردازند.

دکمه بازگشت به بالا