اخبار هیدراسلایدافغانستانگزارش

آیا آمریکا از افغانستان خارج خواهد شد؟

در حالی که رسانه‌های انگلیسی از ادامه حضور نیروهای خارجی در افغانستان خبر داده‌اند اما وزارت دفاع آمریکا اظهارداشت که خروج نیرو از این کشور با سرعت بیشتری ادامه دارد.

به گزارش شانا به نقل از تسنیم؛ ژنرال «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا در کنگره این کشور اعلام کرد که خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان همچنان با سرعت بیشتری ادامه دارد.

«جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا دو روز پیش اظهارداشت که هنوز بحث درباره حضور آمریکا در افغانستان برای محافظت از دیپلمات‌های این کشور پایان نیافته است.

این در حالی است که روزنامه انگلیسی «سان» نوشت: آمریکا خواستار استقرار یک پادگان از نظامیان ترکیه برای تامین امنیت فرودگاه کابل و اعزام ۶۰۰ تفنگدار دریایی آمریکا برای محافظت از سفارت این کشور در کابل است.

این نشریه انگلیسی به نقل از یک منبع امنیتی خبر داد که انگلیس نیز ممکن است در تامین امنیت فرودگاه کابل کمک کند زیرا به گفته او فرودگاه کابل تنها راه ورود و خروج ایمن به کابل است و بدون آن کابل سقوط خواهد کرد.

از سوی دیگر، همواره رقم دقیق نیروهای آمریکایی که افغانستان را ترک کرده‌اند منتشر نمی‌شود و مقامات آمریکایی تنها به اعلام درصد در این زمینه اکتفا می‌کنند.

دکمه بازگشت به بالا