اخبار هیدرافغانستانگزارش

آغاز کمپاین مبارزه در برابر ملخ در بادغیس

به گزارش شانا به نقل از اسپوتنیک؛ وزارت زراعت، آبیاری و مالداری افغانستان دیروز ۲۶حمل ۱۳۹۹ نوشت: ریاست زراعت ولایت بادغیس با همکاری باشندگان محل، روند مجادله در برابر آفت ملخ را در ساحات آسیب‌پذیر ولسوالی‌های جوند، بالامرغاب و قادس آغاز کرده است.

این وزارت در ادامه نوشته است که سه تیم از بخش حفاظت نباتات مربوط به ریاست زراعت ولایت بادغیس، از هفتم حمل به این طرف، در مناطق مورزا و ملخ‌زار در حوزه‌های لاله‌بای، پیراجی، کوریج، ولنتاب، پنج‌بز، کوچه و نخچرستان ولسوالی جوند و همچنین در مناطق نخچرستان و غونده زرد ولسوالی قادس، لوی‌سر، کوچنی‌سر و کاکوزی ولسوالی بالامرغاب مصروف مبارزه با آفت‌های ملخ هستند.

این تیم‌ها ابتدا ساحات مورگزاری ملخ مضره را سروی و تثبیت کرده‌اند و سپس وارد مجادله کیمیایی در یک سطح وسیع علیه آن‌ها شده‌اند. قرار است ملخ‌های مضره در این ساحات توسط تیم مجادله‌ای کنترل شوند تا این‌که حاصلات دهقانان از حمله ملخ و کفشک مصون شود.

این درحالی است که از دو سال به این طرف، با تلاش‌های بی‌دریغ و منابع دست‌داشه‌ تیم حفاظت نباتات ریاست زراعت بادغیس، آفات وباهی خصوصاً ملخ صددرصد کنترل و از خسارات ناشی آن در مزارع جلوگیری شده است.

دکمه بازگشت به بالا