اخبار هیدربین‌المللیعکسگزارشورزش

کوبی برایانت، ستاره بسکتبال آمریکا در یک سانحه هوایی جان باخت

به گزارش شانا به نقل از یورونیوز؛ خبرگزاری‌های بین‌المللی دقایقی پیش خبر سانحه هوایی و مرگ ستاره ۴۱ ساله بسکتبال آمریکا را منتشر کردند. اطلاعات دیگری در خصوص علت این سانحه و نیز هویت دیگر قربانیان احتمالی آن هنوز منتشر نشده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به مرگ ستاره نامدار و محبوب کشورش خبر درگذشت کوبی برایانت را «هولناک» خواند. رئیس جمهوری آمریکا با انتشار توییتی تأیید کرد که کوبی برایانت به همراه سه تن دیگر در جریان سانحه سقوط بالگرد در کالیفرنیا کشته شده است.

گفته می‌شود که این سانحه حدود ساعت ۱۰ صبح به وقت محلی روی داده است. نخستین تخمین‌ها از نقص فنی بالگرد حامل کوبی برایانت حکایت دارد مضاف بر اینکه سانحه در تپه‌های مشرف به کالاباساس واقع در جنوب کالیفرنیا و در شرایط مه‌آلود این منطقه رخ داده است.

لس‌آنجلس تایمز نیز این خبر را مورد تأیید قرار داده است. برخی منابع اعلام کرده‌اند که همسر و فرزندان کوبی برایانت در بالگرد حضور نداشته و وی به همراه دیگر سرنشینان جان خود را از دست داده‌اند.

کوبی برایانت از سن بیست‌سالگی مراحل پیشرفت خود را در رقابت‌های ان بی ای با به تن کردن پیراهن تیم لس‌آنجلس لیکرز طی کرد و تا سال ۲۰۱۶ زمان خداحافظی از دنیای حرفه‌ای بسکتبال تنها برای این تیم به میدان رفت.

او پنج قهرمانی در مسابقات لیگ حرفه‌ای بسکتبال آمریکا NBA را در کارنامه داشت و یکی از هفت بازیکن معتبرترین لیگ حرفه‌ای بسکتبال دنیا بود که بیش از ۳۰ هزار امتیاز برای تیم باشگاهی خود کسب کرد.

کوبی برایانت همچنین تا روز شنبه سومین امتیازآور بزرگ تاریخ مسابقات بسکتبال حرفه‌ای آمریکا بود اما درخشش لبران جیمز، دیگر ستاره نامدار لس‌آنجلس لیکرز در بازی روز گذشته این تیم مقابل فیلادلفیا سبب شد جیمز جایگاه سومی را از او بگیرد.

برایانت شنبه‌شب پس‌ازآنکه فهمید جیمز به جایگاه او دست یافته و وی حالا چهارمین امتیازآور بزرگان بی ای است با انتشار توییتی ضمن تشویق هم تیمی‌های سابق خود برای ادامه حرکت روبه‌جلو خواستار حمایت و پشتیبانی از جیمز شد.

کوبی برایانت همچنین یکی از علاقه‌مندان فوتبال و از طرفداران آبی اناری پوشان بارسلونا بود.

دکمه بازگشت به بالا