اخبار هیدراسلایدافغانستانانتخاباتگزارش

مخالفت دو تن از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری با برگزاری جشن استقلال

دو تن از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به حمله خونین اخیر در شهر کابل برگزاری جشن استرداد استقلال را کار نادرست دانسته و آن را کمپاین انتخاباتی می‌خوانند.

به گزارش شانا به نقل از رادیو آزادی؛ احمدولی مسعود که تیم انتخاباتی وفاق ملی را رهبری می‌کند، روز یک‌شنبه در نشستی در کابل گفت، افغانستان در وضعیت نیست که از جشن آزادی تجلیل کند.

وی گفت: «متأسفانه امروز هیچ چیز متعلق به ما نیست، نه امنیت، نه سیاست، نه اقتصاد، نه جنگ، نه صلح و نه هیچ چیزی دیگر متعلق به ماست پس از چه تجلیل می‌کنید. استقلال یعنی بی‌نیاز بودن ما از همه چیز، آیا ما بی‌نیاز هستیم و مردم می‌توانند آزادانه زندگی کنند نه ما نمی‌توانیم.»

این انتقادها در حالی مطرح می‌شود که حکومت افغانستان برای بزرگداشت از ۲۸ اسد یا روز استرداد استقلال نسبت به سال‌های گذشته آمادگی‌های بیشتری روی دست گرفته و قرار است که در این روز قصردارالامان نیز پس از ترمیم بازگشایی شود.

آما آقای مسعود با اشاره به حمله اخیر خونین در یکی از تالارهای عروسی در غرب شهر کابل که بیش از دو صد کشته و زخمی برجای گذاشت تأکید می‌کند که مصرف جشن باید در بخش تأمین امنیت مردم هزینه شود.

او همچنین قصر دارالامان را (قصرک) خواند و گفت که بازسازی آن کدام شهکاری نیست که از سوی محمد اشرف غنی انجام شده ‌است.

در عین حال محمدشهاب حکیمی یکی دیگر از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری که در این نشست حضور داشت گفت که در وضعیت فعلی برگزاری جشن استقلال در افغانستان کار نادرست است.

وی گفت: «ما حتی نان خوردن خود را از دیگران به دست می آوریم اما جشن برگزار می‌کنیم، در شرایطی که همه چیز ما در هم و برهم است، پایکوبی، رقص، ساز و آواز یعنی چه؟ بخاطر خدا بر این مردم ترحم به کار است.»

پیش از این، ریاست جمهوری ادعاهای نامزدان مبنی بر استفاده کمپاینی از برگزاری جشن استقلال را رد کرده ‌است.

دکمه بازگشت به بالا