اخبار هیدرافغانستانصلحگزارش

طالبان: آمریکا را پس از ۱۸ سال جنگ به خروج وادار کردیم

گروه طالبان در یکصدمین سالروز استقلال افغانستان از انگلیس اعلام کرد که پس از ۱۸ سال جنگ توانستیم آمریکا را به خروج وادار کنیم.

به گزارش شانا به نقل از خبرگزاری تسنیم؛ گروه طالبان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در حالی صدمین سالروز استقلال افغانستان گرامی‌ داشته می‌شود که چند هزار نظامی خارجی در کشور حضور دارند.

بیانیه با اشاره به دولت افغانستان اظهار داشت که آنها از یک طرف به صراحت خواستار کمک‌های نظامی و اقتصادی آمریکا و غرب برای بقای خودشان هستند و از طرف دیگر جشن استقلال برگزار می‌کنند.

طالبان گفت که پس از ۱۸ سال مبارزه آمریکایی‌ها را به خروج از افغانستان وادار کردیم؛ اما کابل با همه توان برای تداوم اشغال تلاش می‌کند و بدنبال حضور نظامیان خارجی در این کشور است.

وی افزود: آنها از استقلال سخن می‌گویند اما در مراسم‌ها حتی یک شعار علیه انگلیس نیز نمی‌دهند. این چگونه تجلیل از استقلال است که به جای شکر خداوند کنسرت‌ها برگزار می‌شود و غرور دینی و ملی افغان‌ها را جریحه‌دار می‌کنند.

بر اساس این بیانیه، تجلیل از استقلال زیبنده کسانی است که اکنون نیز از عملکرد انگلیس و آمریکا نفرت دارند و از حریم و حرمت افغانستان با جان دفاع می‌کنند.

طالبان در پایان این بیانیه به ادامه جنگ با نظامیان خارجی در افغانستان تاکید کرد.

دکمه بازگشت به بالا