اخبار هیدراسلایدافغانستانگزارش

خلیلزاد: افغانستان از تنش‌های آمریکا و ایران دور باشد

زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه ایالات متحده در امور مصالحه افغانستان می‌گوید: در صورتی که ایران مانع تلاش‌های آمریکا در روند صلح افغانستان شود با «عکس‌العمل جدی» ایالات متحده رو به رو خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شانا به نقل از صدای آمریکا، آقای خلیلزاد در هشتمین دور سفرهایش به کشورهای منطقه و اروپایی روز یک‌شنبه (۹ جوان) به کابل رسید و از حدود یک هفته بدین‌سو مصروف دیدار و گفتگو با مقام‌های حکومتی، چهرهای سیاسی – جهادی، جوانان و زنان افغانستان است.

آقای خلیلزاد در مصاحبه اختصاصی با «اریانا نیوز» گفت که ایران نباید جنجال‌های سیاسی خود با آمریکا را در افغانستان دنبال کند.

او افزود:‌ «اگر ایران مشکلات دیگر را در اینجا می‌خواهد که پیچیدگی بیاورد در کوشش‌های ما، عکس‌العمل ما هم بسیار منفی خواهد بود، افغانستان از قضیه آمریکا با ایران دور باشد.»

تنش‌های اخیر میان واشنگتن و تهران وضعیت را در منطقه تغییر داده است تا حدی که ایالات متحده افزون بر ناو هواپیما‌بر ابراهام لینکن، بمب‌افکن‌های بی-۵۲ و سایر تجهیزات نظامی را در خاورمیانه مستقر کرد.

آقای خلیلزاد در این گفتگوی اختصاصی نیز از اسلام‌آباد خواست که برای بهبود روابط با جهان و به ویژه با آمریکا، روابط خود را با افغانستان بهبود بخشد.

او تاکید کرد که در چند سال گذشته روابط ایالات متحده با پاکستان «مشکل و پیچیده» بوده است و ایالات متحده طرفدار به میان آمدن رابطه بهتر با این کشور است.

دکمه بازگشت به بالا