اخبار هیدراسلایدافغانستانگزارش

آمریکا: ایران در حمله موتربمب در کابل دست‌ داشته است

مایک پومپیو، وزیر خارجه آمریکا، ایران را متهم به دست داشتن در حمله‌ موتربمب در مقابل درب ورودی دانشگاه «مارشال محمد قسیم فهیم» در چهارراهی قنبر شهر کابل کرد.

به گزارش خبرگزاری شانا به نقل از آریانا نیوز، وزیر خارجه آمریکا دیروز پنج‌شنبه، ۲۳ جوزا که در کنفرانسی خبری صحبت می‌کرد، گفت که یافته‌های آمریکا نشان می‌دهد که ایران در حمله سی‌و‌یکم می سال جای در مقابل دانشگاه مارشال فهیم دست دارد.

آقای پومپیو گفت: «در سی‌ویکم می، یک موتربمب در افغانستان چهار سرباز آمریکایی را زخمی، چهار غیرنظامی را کشت و  عابران را زخمی کرد.»

اما سفارت ایران در کابل در اعلامیه‌ای دست داشتن این کشور در حمله بر کاروان نظامیان آمریکایی را رد و آن را «غیرواقعی و غیرمستند» توصیف کرد.

در اعلامیه آمده است: «ایران، ضمن محکوم‌ کردن اقدامات هراس‌افکنی در هر نقطه از جهان، به صورت اصولی و همه‌جانبه آمادگی خود را برای همکاری با دولت‌های منطقه و خصوصاً افغانستان در مقابله با این اقدامات همواره اعلام داشته است. بدیهی است نوع عملکرد ایران در مبارزه با گروه‌های تروریستی منطقه نیز طی سال‌های اخیر تاییدکننده این موضوع می‌باشد.»

این در حالی است که در حمله در مقابل دانشگاه مارشال فهیم، دست‌کم شش تن کشته و شش تن دیگر زخمی شده‌اند.

در اعلامیه سفارت ایران آمده است که مسئولیت این حمله را گروه طالبان به عهده گرفته است. این در حالی است که مسئولیت این حمله را گروه داعش به عهده گرفته بود.

دکمه بازگشت به بالا