اخبار هیدراسلایدافغانستانانتخاباتگزارش

دوستم از مخالفان مسلح خواست مانع نام‌نوسی رأی‌دهندگان نشوند

عبدالرشید دوستم، معاون اول رئیس جمهور افغانستان از مخالفان مسلح خواست اجازه دهند مردم برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان نام‌نویسی کنند.

به گزارش خبرگزاری شانا به نقل از صدای آمریکا، جنرال دوستم گفت: «از مخالفان مسلح کشور نیز می‌خواهم تا در راه تحقق این پروسه ملی (انتخابات) موانع ایجاد نکنند و بگذارند تا مردم در این روند ملی سهیم گردند.»

آقای دوستم همچنین از عالمای دین، نهادهای جامعه مدنی و شوراهای اجتماعی زنان نیز خواسته است که برای آگاهی‌دهی از نام‌نویسی و اشتراک مردم در انتخابات ریاست جمهوری دست به کار شوند.

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان دیروز شنبه روند نام‌نویسی «تقویتی» رای‌دهندگان برای انتخابات ریاست جمهوری را در تمام ولایت‌ها آغاز کرد و قرار است این روند تا هشتم ماه سرطان ادامه یابد.

این در حالی است که طالبان در جریان انتخابات‌های گذشته مردم را اشتراک در انتخابات منع کرده و انگشتان شماری از رای‌دهندگان را نیز قطع کرده بودند.

سال گذشته، گروه طالبان با انتشار خبرنامه‌ای پیشنهاد محمداشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان را درباره شرکت آن گروه در انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی رد کرده و از مردم نیز خواسته بودند در انتخابات اشتراک نکنند.

دکمه بازگشت به بالا