نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
همزمان با نزدیک شدن به پنجمین سال بسته ماندن مکاتب متوسطه و لیسه به روی دختران در افغانستان، نگرانیها درباره پیامدهای انسانی و اجتماعی این محدودیتها افزایش یافته است. یادداشت پیشرو، که نخستین بار در صفحه فیسبوک مریم محمدی منتشر شده، به بُعد کمتر دیدهشده این بحران، یعنی خاطرات ازدسترفته و فرصتهای از دست رفته یک نسل از دختران، میپردازد.
۱۶۰۰ روز از بسته ماندن دروازههاي مکتب بر روي دختران افغانستان ميگذرد؛ رخدادي که به يک بحران انساني، سياسي و اجتماعي تبديل شده است. اين گزارش تحليلي بررسي ميکند چرا ساختار سياسي، جامعه و کشورهاي منطقه نتوانستند از حق آموزش دختران دفاع کنند و چگونه اين محروميت، سرمايه انساني و آينده کشور را با تهديدي جدي روبهرو کرده است.