اخبار هیدراسلایدافغانستانصلحگزارش

مسکو در هفته آینده میزبان نشستی درباره افغانستان

قرار است در هفته آینده، نشستی درباره افغانستان در مسکو، پایتخت روسیه برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری شانا به نقل از خبرگزاری فارس، قرار است هفته آینده، نشستی درباره افغانستان در مسکو، پایتخت روسیه برگزار شود.

در این نشست که برای تجلیل از صد سالگی روابط افغانستان و روسیه برگزار خواهد شد، طالبان و شماری از سیاستمداران افغانستان از جمله حامد کرزی دعوت شده‌اند.

شرکت‌کنندگان این نشست و نیز شورای عالی صلح می‌گویند که در این نشست درباره صلح افغانستان نیز گفت وگوهایی انجام خواهند شد.

احمدالله علی‌زی از دعوت‌شدگان در نشست مسکو گفت: «هر تلاشی که برای صلح می‌شود و در هر جایی ‌که شود برای صلح مفید است؛ چون مردم افغانستان صلح می‌خواهند.»

رحیم بیک یعقوبی، عضو شورای عالی صلح نیز بیان داشت: ممکن است دیدارها در این نشست انجام شود؛ اما دستور کاری در مورد صلح ارائه نخواهد شد.

حامد کرزی، رئیس ‌جمهور پیشین در صفحه فیس‌بوکش نوشته است که از سوی سفیر روسیه در کابل برای شرکت در این نشست دعوت شد و این دعوت را با خوشی پذیرفته است.

مشخص نیست که دولت افغانستان در این نشست دعوت شده است یا خیر؛ اما گزارش‌هایی وجود دارد که محمدکریم خلیلی، رئیس شورای عالی صلح در این نشست دعوت شدند.

حکومت افغانستان در نشست ماه فوریه مسکو نیز دعوت نشده بود؛ اما نمایندگان سیاستمداران افغانستان و طالبان در آن نشست حضور یافتند و بیانیه‌ای مشترکی را نیز صادر کردند.

در دو روز گذشته یک نشست دیگر درباره صلح افغانستان با حضور دیپلمات‌های آمریکا، اتحادیۀ اروپا و محمدکریم خلیلی، رئیس شورای عالی صلح افغانستان، در بروکسل برگزار شد.

این در حالی است که ششمین دور مذاکرات طالبان و آمریکا بدون نتیجه خاص پایان یافته است.

دکمه بازگشت به بالا