اخبار هیدراسلایدافغانستانصلحگزارش
موضوعات داغ

اوضاع افغانستان محور رایزنی مقامات ترکمنستان و جاپان

معاون وزیر امور خارجه ترکمنستان با سفیر و نماینده ویژه جاپان در امور افغانستان و پاکستان به صورت ویدئو کنفرانس گفت‌وگو کرد.

به گزارش شانا به نقل از خبرگزاری فارس؛ «وفا خواجه‌یف» معاون وزیر امور خارجه ترکمنستان و «کاتسوهیکو تاکاهاشی» سفیر و نماینده ویژه جاپان در امور افغانستان و پاکستان به صورت ویدئو کنفرانس گفتگو کردند.

در این دیدار طرفین مواضع ترکمنستان و جاپان را در مورد مسئله افغانستان تشریح کردند.

در این نشست اشاره شد که اوضاع در افغانستان همچنان در مرکز توجه جامعه جهانی است و ارتباط مستقیمی با سطح امنیت و ثبات در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی دارد.

خواجه‌یف یک بار دیگر تاکید کرد: ترکمنستان همچنان معتقد است روند برقراری صلح در افغانستان تنها با کمک ابزارهای سیاسی و دیپلماتیک و با مشارکت افغانستان امکان‌پذیر است.

تاکاهاشی نیز خاطر نشان کرد جاپان از موقعیت ترکمنستان در این زمینه حمایت می‌کند و از اقدامات بشردوستانه و پروژه‌های انرژی و حمل‌ونقل که با کمک این کشور در افغانستان انجام شده است ، بسیار قدردانی می‌کند.

وی همچنین تأیید کرد جاپان از سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۴ میلیون‌ها دالر برای توسعه کشور و نیازهای بشردوستانه از افغانستان پشتیبانی مالی خواهد کرد.

دیپلمات‌ها در مورد توسعه بیشتر اوضاع افغانستان تبادل نظر و توافق کردند که گفتگوی فعال را برای یافتن اشکال قابل قبول همکاری برای کمک به این کشور ادامه دهند.

دکمه بازگشت به بالا