اخبار هیدراسلایدافغانستانبین‌المللیصلحگزارش

احتمال تغییر موضع آمریکا پس از بازنگری توافق صلح افغانستان

اظهارات جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی دولت جو بایدن، درباره فرایند صلح افغانستان احتمال تغییر در موضع‌گیری دولت آمریکا در قبال توافق با طالبان را بیشتر از قبل کرده است.

به گزارش شانا به نقل از خبرگزاری مهر؛ احتمال تغییر در موضع‌گیری دولت آمریکا در قبال توافق صلح با طالبان، در سخنان جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی دولت جو بایدن، بارزتر از گذشته بود.

هرچند پیش از این آنتونی بلینکن، وزیر خارجه جدید آمریکا نیز از ضرورت ارزیابی توافق صلح با طالبان سخن به میان آورده بود، اما آن‌گونه که سالیوان در گفتگوی تلفنی با حمدالله محب درمورد توافق صلح صحبت کرده است، به نظر می‌رسد که آمریکا در مورد پایبند نبودن طالبان به تعهداتش در قبال توافق صلح، شواهدی بیشتری نزد خود دارد.

افزایش سطح خشونت‌ها در افغانستان یکی از عواملی است که می‌تواند موجب تغییر دیدگاه آمریکا در خصوص توافق با طالبان شود. شورای امنیت ملی آمریکا در بیانیه خود نوشته که جیک سالیوان در گفتگوی تلفنی با حمدالله محب، مشاور شورای امنیت افغانستان گفته است که دولت این کشور توافق صلح را بازنگری خواهد کرد.

سالیوان همچنان تاکید کرده است که بررسی تعهدات طالبان در قبال توافق صلح، از جمله کاهش خشونت در افغانستان و قطع رابطه با القاعده، داعش و دیگر گروه‌های تروریستی، در صدر بررسی‌های دولت آمریکا قرار خواهد گرفت.

دکمه بازگشت به بالا