اخبار هیدراسلایدافغانستانگزارش

گروه طالبان خواستار حذف این گروه از لیست سیاه سازمان ملل شد

معاون سیاسی و نخست‌وزیر طالبان با نماینده‌ ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در افغانستان خواستار حذف نام مقام‌های این گروه از فهرست سیاه این سازمان شد.

به گزارش شانا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ دفتر سخنگوی طالبان اعلام کرد که مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی و نخست‌وزیر این گروه در دیدار با روزا اوتنبایوا، نماینده‌ ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در افغانستان و رئیس دفتر یوناما دیدار و گفتگو کرده است.

نخست‌وزیر طالبان در این دیدار گفت این گروه خواستار دیپلماسی فعال و روابط حسنه با جامعه‌ بین‌المللی است و جامعه‌ بین‌المللی باید در حذف نام مقامات طالبان از لیست سیاه، به تعهدات خود عمل کنند.

براساس آخرین گزارش تیم تحلیل و نظارت کمیته‌ تعزیرات شورای امنیت سازمان ملل متحد، در حال حاضر ۵۸ عضو طالبان در فهرست تحریم‌های این سازمان قرار دارند.

تحریم‌ها از جمله شامل ممنوعیت سفر مقام‌های طالبان به کشورهای خارجی می‌شود، اما در تازه‌ترین مورد، وزیر تحصیلات عالی این گروه به تاتارستان روسیه سفر کرده است.

نخست‌وزیر طالبان در دیدار با رئیس یوناما همچنین خواستار کمک جامعه‌ جهانی با افغانستان در زمینه‌ مصونیت غذایی، احداث بندها، ساخت زیربناها و ایجاد سردخانه‌ها شده است.

دکمه بازگشت به بالا