اخبار هیدراسلایدافغانستانبین‌المللیگزارش

گردهم‌آیی مخالفان گروه طالبان در وین

بی‌بی‌سی اعلام کرد که حدود 35 نفر از شخصیت‌های مخالف طالبان برای نشستی سه روزه در وین گردهم خواهند آمد.

به گزارش شانا به نقل از سایت خبری تحلیلی ذاکرنیوز؛ شبکه خبری بی‌بی‌سی اعلام کرد حدود 35 چهره و شخصیت مخالف طالبان در شهر وین اتریش از 24 تا 26 آوریل (4 تا 6 حمل) گردهم می‌آیند تا درباره «اقدامات سیاسی هماهنگ» علیه طالبان گفتگو کنند.

بر اساس این گزارش، چهره‌های سیاسی، فعالان حقوق بشر، مقام‌های سابق و اعضای پارلمان و همچنین دیپلمات‌ها، روزنامه‌نگاران و روشنفکران به این نشست دعوت شده‌اند.

گزارش می‌افزاید احمد مسعود، رهبر جبهه مقاومت ملی افغانستان نیز قرار است در این نشست شرکت کند، وی سال گذشته نیز در نخستین نشست مخالفان طالبان در وین شرکت کرده بود.

ولفگانگ پتریچ، رئیس انستیتوت اتریشی برگزارکننده این نشست می‌گوید هدف این گردهمایی خواسته مردم افغانستان مبنی بر پایان واقعی درگیری‌های مسلحانه و برقراری صلح و تفاهم از طریق یک دولت دموکراتیک است.

وی تصریح کرد: هیچ صلحی در افغانستان بدون یک قانون اساسی فراگیر که به منافع همه گروه‌های قومی و مذهبی احترام بگذارد، بدون انتخابات عادلانه و تحت نظارت بین‌المللی نمی‌تواند وجود داشته باشد.

این انستیتوت سال گذشته نیز نشستی سه روزه، 15-17 سپتامبر 2022 در وین با حضور حدود 30 چهره سیاسی برگزار کرد که با صدور بیانیه کوتاهی از طرف شرکت‌کنندگان به کار خود پایان داد.

در آن بیانیه تاکید شد که از مقاومت مردم افغانستان برای تامین خواست‌های مشروع و حق‌طلبانه مردم حمایت می‌کنیم.

دکمه بازگشت به بالا