اخبار هیدرافغانستانشهروندانگزارش

کوچ اجباری ۳۰ خانواده سربازان «اردوی محلی» از ولایت فاریاب توسط طالبان

مقام‌های محلی ولایت سرپل می‌گویند که فشار گروه طالبان بر خانواده‌های سربازان «اردوی محلی» باعث شده است تا آنان از روستای قورچی ولسوالی بلچراغ فاریاب به ولایت سرپل نقل مکان کنند.

مقام‌های محلی ولایت سرپل می‌گویند که در حد توانشان به این خانواده‌ها کمک خواهند کرد. آنان همچنین می‌گویند که در آینده نزدیک یک تولی اردوی محلی در این ولایت تشکیل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شانا به نقل از پایگاه خبری انبیر، گروه طالبان ۳۰ خانواده را از بلچراغ فاریاب که بستگانشان در صف اردوی محلی فعالیت داشتند، کوچ اجباری داده‌اند.

تاکنون طالبان درباره کوچ اجباری این خانواده‌ها به رسانه‌ها چیزی نگفته‌‌اند.

عبدالقادر آشنا، والی سرپل می‌گوید که اکنون این خانواده‌ها در مرکز ولایت سرپل جابجا شده‌اند و مقامات محلی برای مددرسانی به آنان اقدام خواهد کرد.

محمدضیا، یکی از این بیجاشدگان است. او می‌گوید که این بیجاشدگان شامل کودکان و زنان هستند که به غیر از لباس تن‌شان چیز دیگری با خود نیاورده‌اند و در وضعیت بدی بسر می‌برند.

با این حال محمدنور رحمانی، رئیس شورای ولایتی سرپل با ابراز نگرانی از افزایش شمار بیجاشدگان داخلی در این ولایت خواستار کمک‌رسانی به‌موقع و ایجاد سرپناه برای آنان است.

از سویی هم والی سرپل می‌گوید که قرار است سه تولی اردوی محلی در این ولایت ایجاد شود. به گفته او در حال حاضر امر ایجاد یک تولی ۱۰۸ نفری اردوی محلی در مرکز ولایت داده شده است.

این درحالیست که اعضای شورای ولایتی و شهروندان سرپل می‌گویند که با وجود تقاضای مکرر، از سال ۱۳۸۳ تاکنون در تشکیل نیروهای امنیتی این ولایت هیچ تغییری نیامده است.

دکمه بازگشت به بالا