اخبار هیدرافغانستانبهداشتگزارش

کمبود تشکیلات و تجهیزات پزشکی، مشکل پزشکان و کارمندان زن در هرات

عبدالله سیرت، شانا نیوز، هرات

مشکلات پزشکان و کارمندان صحی شفاخانه حوزه‌ای هرات، امروز توسط عبدالقیوم رحیمی، والی هرات بررسی شد.

شماری از پزشکان و کارمندان زن در شفاخانه خواجه عبدالله انصاری امروز در دیدار با والی هرات از کمبود تشکیل و تجهیزات پزشکی شکایت کردند.

مشکلات پزشکان و کارمندان صحی شفاخانه حوزه‌ای در حضور مسئولان اداره محلی بررسی شد. در این دیدار، عارف جلالی سرطبیب شفاخانه از توجه مقام ولایت ابراز قدردانی کرد و گفت: تشکیل و پرسونل کنونی شفاخانه به هیچ عنوان پاسخگوی نیازمندی‌ها نیست.

او همچنین با بیان پاره‌ای از مشکلات امنیتی و برخورد غیرمسئولانه برخی با کارمندان شفاخانه هرات، خواستار توجه و همکاری مسئولان ادارات دولتی برای حل مشکلات شفاخانه شد.

دکتر سعیده سید، آمر شفاخانه نسایی ولادی با اشاره به مشکلات جدی و عمده در این بخش، گفت: پرسونل بخش نسایی – ولادی به صورت شبانه‌روزی خدمات پزشکی را ارائه می‌کنند.

او می‌گوید که طی ۲۴ ساعت نزدیک به ۱۰۰ ولادت و ۲۰ عملیات در بخش نسایی – ولادی صورت می‌گیرد.

دکتر لاله ستارزاده و برخی مسئولان بخش‌های داخله، کودکان، سوختگی و جراحی نیز در صحبت‌های جداگانه، خواستار توجه به ارتقای ظرفیت پرسونل شفاخانه شدند.

آنان می‌گویند: کمبود جای، بستر، امکانات تشخیصیه و نبود تجهیزات پزشکی از عمده‌ترین مشکلات پرسونل شفاخانه است.

والی هرات با ارج‌گذاری به تلاش پزشکان و پرسونل پزشکی، به‌خصوص بانوانی که در بخش‌های مختلف شفاخانه سرگرم خدمت به مردم هستند، برای بهبود وضعیت این شفاخانه و کارمندان آن قول همکاری داد.

والی هرات همچنین برای جلب همکاری خیرین و موسسات برای رفع مشکلات شفاخانه نیز اطمینان داد.

آقای رحیمی افزود: دست‌آوردهای بخش صحت از جمله در بخش عملیات‌های جراحی و قلب مایه خرسندی و نتیجه تلاش پزشکان است. شفاخانه حوزه‌ای هرات با داشتن ۶۵۰ بستر روزانه به صدها تن از شهروندان خدمات پزشکی ارائه می‌کند.

دکمه بازگشت به بالا