اخبار هیدرافغانستانامنیتحوادثگزارش

کشته شدن ۸ نیروی امنیتی در حمله طالبان به شمال شرق افغانستان

منابع امنیتی اعلام کردند که در پی حمله طالبان به پاسگاه نیروهای امنیتی در ولایت بدخشان، ۸ نیروی امنیتی کشته و ۶ تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش شانا به نقل از تسنیم، منابع امنیتی خبر دادند که در پی حمله گروهی طالبان به پاسگاه نیروهای امنیتی در شهرستان «وردوج» ولایت «بدخشان» ۸ نفر کشته و ۶ تن دیگر نیز زخمی شدند.

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان نیز در بیانیه‌ای مدعی شد که در این حمله ۸ نیروی پلیس و خیزش مردمی کشته و ۱۵ تن دیگر نیز زخمی شدند.

به گزارش «خامه پرس»، مقامات محلی ولایت بدخشان نیز حمله طالبان به پاسگاه نیروهای پلیس در شهرستان وردوج را تایید می‌کنند، اما درباره تلفات این حمله چیزی نمی‌گویند.

وردوج از شهرستان‌های ناامن و تحت درگیری افغانستان محسوب می‌شود که طالبان در آن حضور گسترده‌ای دارد.

حدود ۱۰ روز پیش نیز طالبان به چندین پاسگاه در ولایت بدخشان حمله کردند که تعدادی کشته و زخمی برجا گذاشته بود.

«عبدالله ناجی نظری» عضو شورای ولایتی بدخشان گفته بود که طالبان به پاسگاه‌های نیروهای امنیتی در حدفاصل شهرستان‌های «زیباک» و «وردوج» حمله کردند.

حملات طالبان به نیروهای امنیتی افغانستان در حالی ادامه دارد که سرنوشت مذاکرات بین‌الافغانی با ابهام روبرو است و نیروهای خارجی نیز از روز گذشته روند خروج را آغاز کرده‌اند.

  اوایل حمل سال جاری ژنرال «اسکات میلر» فرمانده ارشد نظامیان آمریکایی و ناتو در افغانستان اظهارداشت که درگیری‌های کنونی نشان‌دهنده این است که نه تنها «عملیات بهاری» طالبان باوجود توافق قطر آغاز خواهد شد، بلکه درگیری‌ها در فصل جنگی جدید ممکن است شدیدتر از قبل باشد.

دکمه بازگشت به بالا