اخبار هیدراسلایدافغانستانگزارش

کشته شدن بیش از ۵۰ جنگجوی طالبان در ولایت‌های قندهار و زابل

مسئولان امنیتی ولایت قندهار اعلام کردند که 37 جنگجوی گروه طالبان در مربوطات ولسوالی‌های «تخته‌پل»، «ارغستان» و «معروف» این ولایت کشته شده‌اند.

به گزارش شانا به نقل از روزنامه راه مدنیت؛ فرماندهی پولیس قندهار با انتشار اعلامیه‌یی گفته است که ۳۷ جنگجوی طالبان در ولسوالی‌های تخته پل، ارغستان و معروف این ولایت هنگام حمله بر نیروهای امنیتی و دفاعی کشته شدند.

به گفتهٔ فرماندهی پولیس قندهار، حملات تروریستی طالبان توسط نیروهای امنیتی با حمایت هوایی نیروهای خارجی به عقب زده شده است.

طبق این اعلامیه، طالبان شب گذشته بر پاسگاه‌های نیروهای امنیتی در منطقه تغری ولسوالی معروف ولایت قندهار حمله کردند که در ضد حمله نیروهای پولیس، هفت جنگجوی این گروه کشته و چهار تن دیگر زخمی شدند.

براساس معلومات فرماندهی پولیس قندهار، در این درگیری‌ها هیچ‌گونه آسیبی به نیروهای امنیتی نرسیده است.

ازسویی‌هم وزارت دفاع ملی می‌گوید که شب گذشته (۳۰سرطان) گروهی از طالبان قصد حمله بر بخش‌هایی از ولسوالی‌های «میزان» و «اطغر» ولایت زابل را داشته‌اند؛ اما توسط نیروهای امنیتی و دفاعی از حمله آن‌ها جلوگیری شده است و در جریان این درگیری ۱۲ تن از طالبان کشته و ۶تن دیگر زخمی شده‌اند.

تداوم خشونت‌ها توسط گروه طالبان، ازیک‌طرف نگرانی‌های ملی و بین‌المللی را برانگیخته و از سوی دیگر، به روند مذاکرات صلح سایه افکنده است.

دکمه بازگشت به بالا