اخبار هیدراسلایدافغانستانگزارش

کشته شدن افراد «لشکر طیبه» و «اتباع پاکستانی» در ولایت کنر

به گزارش شانا به نقل از روزنامه راه مدنیت؛ فریدالله دهقان، سخنگوی فرماندهی پولیس ولایت کنر به روزنامه راه مدنیت، گفت: حوالی ساعت ۲صبح امروز، جنگجویان لشکر طیبه و طالبان، حملات تهاجمی را بر پاسگاه‌های نیروهای امنیتی در ولسوالی مروره این ولایت سازمان‌دهی کردند.

به گفتهٔ سخنگوی فرماندهی پولیس ولایت کنر، در این درگیری ۶جنگجوی طالبان، ۶جنگجوی لشکر طیبه و ۳تبعه پاکستانی کشته شده‌اند. آن‌ها زمانی کشته شدند که به‌صورت هماهنگ، حملات خود را علیه نیروهای امنیتی آغاز کرده بودند.

فریدالله دهقان گفت که حملات تهاجمی آن‌ها توسط نیروهای امنیتی افغان مهار شده است. وی می‌گوید که در این رویداد، یک نیروی امنیتی نیز جان باخته است.

او همچنین تصریح کرد که اجساد آن‌ها در میدان جنگ باقی مانده است و مقداری از جنگ‌افزارهای نظامی به دست نیروهای امنیتی افتاده است.

سخنگوی پولیس ولایت کنر تأکید کرد که ولسوالی مروره این ولایت یک منطقه دوردست است و جنگجویان لشکر طیبه و اتباع پاکستانی از مرز دیورند وارد این ولسوالی شده‌اند.

وی همچنین افزود که این جنگجویان در ولایت کنر توسط سازمان استخباراتی پاکستان تمویل و تجهیز می‌شوند.

گفتنی است براساس آخرین گزارش سازمان ملل متحد، شمار جنگجویان خارجی در افغانستان به ده هزار تن می‌رسد که در این میان، ۶۵۰۰تن آن‌ها اتباع پاکستانی هستند.

بر بنیاد این گزارش، جنگجویان «لشکر طیبه» و «جیش محمد» تحت امر گروه طالبان در مناطقی از ولایت‌های کنر، نورستان و ننگرهار فعالیت می‌کنند.

دکمه بازگشت به بالا