اخبار هیدرافغانستانانتخاباتگزارش

پیوستن حاجی محمد محقق به تیم ثبات و همگرایی

به گزارش شانا به نقل از صدای آمریکا؛ در اعلامیه مشترک تیم ثبات و همگرایی و حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان که در صفحه رسمی فیسبوک آقای عبدالله منتشر شده، آمده است که دو طرف «با در نظرداشت وضعیت حساس فعلی کشور، با درک مسئولیت‌های بزرگ ملی،‌ برای تقویت وحدت ملی و تضمین یک افغانستان متحد، سربلند، قوی و پر افتخار توافق کردند تا در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۸ مشترکاً به مبارزه بپردازند.»

تیم انتخاباتی صلح و اعتدال به رهبری آقای اتمر در آغازین روزهای مبارزات انتخاباتی نامزدان، کارزارهای انتخاباتی خود را به تعلیق درآورده و علت آن را خدشه‌دار شدن اعتبار انتخابات «به دلیل اقدامات غیرقانونی و بی‌باکنه تیم حاکم» خوانده بود.

اما گزارش‌هایی نیز منتشر شد که گویا اختلافات درونی میان اعضای تیم صلح و اعتدال به ویژه اختلاف محمدیونس قانونی و عطامحمد نور با آقای اتمر در زمینه ایجاد پست صدر اعظمی در این تکت، سبب از هم پاشیدگی این تیم شده است.

آقای محقق که در حال حاضر، معاون دوم رییس اجرایی عبدالله عبدالله است، مشخص نیست که در تیم انتخاباتی ثبات و همگرایی چی سهمی خواهد داشت.

تاکنون تیم انتخاباتی صلح و اعتدال در مورد پیوستن آقای محقق، معاون دوم این تیم با تکت انتخاباتی عبدالله عبدالله ابراز نظر رسمی نکرده است.

دکمه بازگشت به بالا