اخبار هیدراسلایدافغانستانگزارش

پاکستان اظهارات دکتر اشرف‌ غنی را به ضرر روابط دوجانبه اعلام کرد

به گزارش شانا به نقل از ایرنا؛ به دنبال بازداشت «منظور پَشتین» سرکرده یک گروه به اصلاح جنبش محافظت از پشتون که دیروز در شهر پیشاور پاکستان صورت گرفت، اشرف‌غنی، رئیس جمهوری افغانستان در پیام توییتری نسبت به این ماجرا ابراز تاسف کرد و آزادی فوری فرد بازداشت شده را خواستار شد.

وزارت امور خارجه پاکستان ساعاتی پیش با صدور بیانیه‌ای، اظهارات رئیس جمهوری افغانستان را دخالت در مسایل داخلی پاکستان دانست و گفت: چنین مواضعی هرگز برای تقویت مناسبات دوجانبه سودمند نخواهد بود.

در این بیاینه افزوده شد: پاکستان مشتاق به داشتن روابط نزدیک و صمیمانه با افغانستان براساس اصل عدم مداخله در امور داخلی یکدیگر است، ما از دولت کابل می‌خواهیم در مسیر همکاری سازنده و مشترک جهت استقرار صلح در افغانستان و همچنین در منطقه گام بردارد.

منابع خبری پاکستان روز دوشنبه گزارش دادند: «منظور پشتین» که  اعضای جنبش تحت رهبری وی در گذشته نیز با تحریک ساکنان مناطق قبایلی در شمال‌غرب این کشور باعث درگیری میان معترضان و نیروهای ارتش شده بودند، این بار به اتهام ایراد سخنرانی علیه قانون اساسی پاکستان و توهین به نظام کشور، به همراه ۹ نفر دیگر از همراهانش بازداشت و روانه زندان شد.

دکمه بازگشت به بالا