اخبار هیدراسلایدافغانستانبازسازیگزارش

وزارت شهرسازی دو پلان انکشافی شهر کندز را منظور کرد

محمدجواد پیکار، سرپرست وزارت شهرسازی و اراضی، گفت: پیشنهاد انتقال زمین ریاست محکمه استیناف، مدرسه علوم دینی در ولسوالی دشت ارچی، ساختمان ریاست اقتصاد و محبس ولایت کندز – که درمجموع ۶۵ جریب می‌شود – برای منظوری به کابینه پیشنهاد شده است و در آینده نزدیک عملاً منتقل خواهد شد.

سرپرست وزارت شهرسازی و اراضی همچنین با توجه به‌ضرورت تطبیق پروژه‌های انکشافی، حق استفاده و اجازه کار برای ساختمان مهمان‌خانه ولایت، مسجد نمونه‌ای و سایر پروژه‌های موردنظر را به بخش‌های مربوطه انتقال داد.

محمدجواد پیکار گفت: شهر کندز شامل ترتیب پلان انکشاف شهری (SDF) شده است و طبق آن در همکاری با شرکت آمریکایی «ساساکی» دورنمای درازمدت برای آن شهر ترتیب می‌شود.

وی همچنین به بخش‌های مربوطه دستور داد تا پلان استفاده از زمین‌های دولتی در داخل و بیرون از شهر را در پلان انکشاف استراتژیک (SDF) مدنظر گیرند.

سرپرست وزارت شهرسازی و اراضی همچنین سروی و ثبت ۲۰۰ هزارجریب زمین دولتی در ولایت کندز را خبر خوش برای تمامی مردم کندز خواند و تصریح کرد: با تثبیت و سروی این مساحت زمین‌های دولتی، زمینه برای جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بر زمین‌های دولتی فراهم است.

محمدجواد پیکار همچنین به ریاست عمومی شهرسازی و اراضی کندز دستور داد تا برای جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، پلان واضح انکشاف سرمایه‌گذاری تدوین کند.

وکلای شورای ملی و بزرگان ولایت کندز ضمن قدردانی از فعالیت‌های رهبری وزارت شهرسازی و اراضی و توجه به ولایت کندز برای پیشبرد امور پروژه‌های انکشافی وعدهِ همکاری دادند.

محمدجواد پیکار، پلان استراتژیک توسعه شهر کندز و پلان تفصیلی ۳ هزار واحد مسکونی را منظور و برای تطبیق به مسئولان حکومت محلی سپرد.

براساس پلان استراتژیک توسعه شهر کندز، ضمن ایجاد سرک‌های جدید، سرک‌های فعلی عریض، برنامه‌های بهسازی تطبیق، فضاهای سبز و چهار پایانه ترانسپورتی در چهار سمت شهر کندز ایجاد و مسیر انکشاف آن شهر به سمت شمال تعیین شده است.

  • سمیع‌الله قریشی، خبرگزاری شانا، کندز
دکمه بازگشت به بالا