اخبار هیدراسلایدافغانستانگزارش

وزارت خارجه نیز حکم رئیس جمهور را برای بررسی اتهام‌ها رد کرد

به گزارش شانا به نقل از طلوع‌نیوز؛ در پی ملغا اعلام کردن حکم رئیس ‌جمهور مبنی بر بررسی اتهام‌های «استخدام‌های سلیقه‌ای» در وزارت خارجه از سوی عبدالله عبدالله، اکنون وزارت خارجه نیز این حکم را رد می‌کند.

صبغت‌الله احمدی، سخنگوی وزارت خارجه دیروز (چهارشنبه، ۲۷ سنبله) به طلوع‌نیوز گفته است که رئیس جمهور باید حکم تازه‌ای را به این وزارت صادر کند.

او می‌گوید که پس از حکم رئیس جمهور، از ریاست اجرایی نیز به این وزارت حکم آمده است؛ از همین رو، حکم رئیس جمهور به تعلیق درآمده و است و اگر ریاست جمهوری می‌خواهد آن حکم تطبیق شود، باید دوباره رئیس جمهور به وزارت خارجه حکم صادر کند.

چند هفته پیش، رئیس جمهور حکمی را برای بررسی آنچه‌ که اتهام‌های «استخدام‌های سلیقه‌ای» در وزارت خارجه عنوان کرده، صادر کرد؛ اما این حکم از سوی عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی ملغا اعلام شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه می‌گوید تا زمانی‌ که اختلاف‌ها درباره این فرمان میان رهبران حکومت وحدت ملی حل نشود و رئیس جمهور حکم تازه‌ای صادر نکند این وزارت آماده توضیح درباره کارکردهایش نیست.

در همین حال، رئیس جمهور غنی در سخنرانی دیروز خود در یک گردهمایی پیکارهای انتخاباتی‌، گفت که برخی از وزارت‌ها «بیکاره» هستند و وزیران، این وزارتخانه‌ها را در گرو خود گرفته‌اند.

با این همه، عبدالله عبدالله، چند روز پیش گفت که پس از این اجازه نمی‌دهد که به گفته او «فرمان‌های غیرقانونی» رئیس جمهور عملی شود.

دکمه بازگشت به بالا