اخبار هیدراسلایدافغانستانگزارش

ناکامی طالبان در تشکیل دولت فراگیر

ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان گفته است که متاسفانه طالبان به فراخوان تشکیل دولت فراگیر بی توجه هستند.

به گزارش شانا به نقل از اسپوتنیک؛ ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان در افتتاحیه نشست چهارمین فرمت مشورتی مسکو در مورد افغانستان در مسکو گفت که «متاسفانه طالبان به فراخوان تشکیل دولت فراگیر بی‌توجه هستند.»
به گفته کابلوف، تلاش‌های کشورهای منطقه تا حد زیادی به ثبات مقامات جدید کمک کرد که بیش‌تر آن‌ها برخلاف تحریم‌های غرب، حضور سیاسی و دیپلماتیک خود را در افغانستان حفظ کردند.
وی افزود:‌ «این درست نیست که بگوییم بحران انتقال قدرت برطرف شده است. علی‌رغم اقدامات ضدتروریستی که از سوی طرف طالبان صورت گرفته است، وضعیت امنیتی این کشور وخیم‌تر شده است. متاسفانه تایید شده است که حمله تروریستی در نزدیکی دیوارهای سفارت روسیه در کابل در 5 سپتامبر است. ما نگران تداوم نفوذ داعش در مناطق شمالی افغانستان، هم‌مرز با شرکای آسیای مرکزی خود هستیم.»
کابلوف یادآوری کرد که علی‌رغم ممنوعیت کشت خشخاش از سوی طالبان در ماه آوریل سال جاری و اظهارات افراد ذی‌ربط که وجود مشکل را انکار می‌کنند، نهادهای بین‌المللی ذی‌ربط از جمله دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد گفته است که بر میزان زمین‌های زیر کشت تریاک افزوده شده است.
این دیپلمات روس با اشاره به تمایل شرکت‌کنندگان، به طالبان برای تشکیل یک دولت فراگیر در افغانستان که در بیانیه پایانی نشست مسکو در سال گذشته ثبت شده بود، گفت: متأسفانه در کابل هنوز هم ترجیح می‌دهند این فراخوان را نشنوند و فراگیر بودن را به نفع خود تفسیر کنند.
دکمه بازگشت به بالا