اخبار هیدراسلایدبین‌المللیگزارشمهاجرت

ممنوعیت رانندگی مهاجران خارجی در ولایت پریماری روسیه

به گزارش شانا به نقل از رادیو تاجیکی صدای خراسان؛ آلیگ کاژیمیاکا اخیراً فرمانی را امضا کرد که بر اساس آن از آغاز سال ۲۰۲۰ مهاجران خارجی حق رانندگی وسایل نقلیه عمومی و تاکسی‌ها را نخواهند داشت.

در این فرمان تأکید شده است مهاجران خارجی از جمله اتباع کشورهای آسیای مرکزی که دارای مجوز رسمی کار هستند و به عنوان راننده در بخش حمل‌ونقل عمومی فعالیت می‌کنند، نمی‌توانند در این بخش به کار خود ادامه دهند.

ازاین‌رو این افراد از حق رانندگی در اتوبوس‌ها، اتوبوس‌های برقی و تاکسی‌های مسافرکشی محروم خواهند شد؛ اما برای رانندگان خارجی که با اتوبوس‌ها در بخش انتقال گردشگران مشغول به کار هستند، استثناء وجود دارد و آنان پس از سال ۲۰۲۰ نیز می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

این درحالی است که در ۱۰ منطقه روسیه اکنون کارگران مهاجر خارجی از حق فعالیت در بخش‌های حمل‌ونقل، اقتصاد و تجارت، آموزش و پرورش، شیلات، معادن و فلزات محروم شدند.

مقامات این مناطق روسیه هدف از اعمال محدودیت در فعالیت کارگران مهاجر خارجی در این بخش‌ها را ضرورت به کارگیری اتباع روسی بومی عنوان می‌کنند.

از میان ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از کارگران مهاجر تاجیک که در روسیه بر اساس مجوز رسمی فعالیت می‌کنند بیش از ۶۰ درصد در بخش ساخت‌وساز مشغول به کار هستند.

دکمه بازگشت به بالا