اجتماعیاخبار هیدراسلایدافغانستانگزارش

مسدود کردن زیارتگاه شیعیان در کابل توسط طالبان

مأموران وزارت امر‌به‌معروف و نهی‌ازمنکر گروه طالبان دیروز سه‌شنبه با هجوم به «زیارتگاه سخی» از معروف‌ترین مکان‌های مذهبی شیعیان در کابل با بستن دروازه این زیارتگاه، زائران را اخراج کردند.

به گزارش شانا به نقل از شفقنا؛ یکی از متولیان این زیارتگاه گفته است که مأموران امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر گروه طالبان حوالی ساعت 11 قبل‌ازظهر سه‌شنبه (25 دلو) با متهم کردن زائران به «انجام اعمال شرک‌آلود» دروازه آن را بستند.

این زیارتگاه در منطقه شیعه‌نشین «کارته سخی» در غرب کابل یکی از مقبره‌های معروف شیعیان است و همه‌روزه مردم برای زیارت و فاتحه‌خوانی به آنجا می‌روند.

به گفته منابع محلی، افراد طالبان با متهم کردن زائران زن به «عدم رعایت حجاب» در صحن زیارتگاه سخی با مجبور کردن آنان به ترک این مکان دروازه زیارتگاه را مسدود کردند.

مسدودن کردن دروازه زیارتگاه سخی بر روی زائران به اتهام «انجام اعمال شرک‌آلود» از سوی افراد گروه طالبان، واکنش گسترده شهروندان افغانستان را در پی داشته است.

شهروندان افغانستان زیارتگاه سخی را یکی از مکان‌های مقدس مذهبی شیعیان در افغانستان می‌دانند و مسدود کردن دروازه این مکان مذهبی را «بی‌احترامی به عقاید مذهبی» اهل تشیع می‌خوانند.

یکی از کاربران توییتر با اشاره به هجوم افراد طالبان به زیارتگاه سخی و مسدود کردن این مکان مذهبی، نوشته است که «حاکمیت قرون وسطایی چیزی به نام آزادی مذهب و آزادی عقیده نمی‌شناسد.»

یک کاربر فیس‌بوک نیز نوشته است «حکومتی که با عقاید و باورهای مذهبی مردم دربیفتد، محکوم به فنا است.»

دکمه بازگشت به بالا