اخبار هیدراسلایدافغانستانکودکانگزارشمهاجرت

مرگ یک کودک ۵ ساله افغانستانی در جزیره لسبوس یونان

به گزارش شانا به نقل از یورونیوز؛ بر اساس بیانیه صادرشده توسط پلیس، این کودک در یک جعبه کارتون کاغذی در کنار جاده پنهان شده بود که کامیون از روی آن رد می‌شود. راننده کامیون که بعد از تصادف بازداشت می‌شود به پلیس گفت که متوجه کودک پنهان شده در کارتون کاغذی نشده است.

کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان با ابراز تأسف از این اتفاق در یک پیام توییتری نوشت: «ما سوگوار درگذشت یک کودک در لسبوس هستیم. او هنگامی که در جاده مشغول بازی بود، زیر یک کامیون رفت. این فاجعه هرگز نباید به وقوع می‌پیوست.»

به گزارش یک سازمان مردم‌نهاد نروژی در طول بیست‌ودو روز گذشته (از اول سپتامبر تا بیست‌ودوم این ماه) در حدود ۳۴۷۲ پناهجو به جزیره لسبوس رسیده‌اند. طبق آمار همین سازمان، در اردوگاه پناهندگان موریا در این جزیره بیش از ۱۲ هزار پناهجو زندگی می‌کنند که این تعداد چهار برابر ظرفیت این اردوگاه است.

پیش‌ازاین دولت یونان اعلام کرده بود که از روزهای پایانی ماه اوت «عمیقاً نگران» تعداد فزاینده پناهجویانی است که به جزایر این کشور می‌رسند. به همین جهت از ابتدای ماه سپتامبر، دولت تصمیم گرفته است تا بیش از ۲۵۰۰ پناهجو را از جزایر به سرزمین اصلی یونان منتقل کند.

موریا غالباً از سوی سازمان‌های مردم‌نهاد به دلیل شرایط فاجعه‌آمیز حاکم بر این اردوگاه مورد انتقاد قرار می‌گیرد. این سازمان‌ها معتقدند این اردوگاه امکانات پذیرش افراد آسیب‌پذیر به‌ویژه کودکان را ندارد. در اواخر ماه اوت، یک نوجوان ۱۵ ساله افغانستانی که تنها و بدون خانواده در اردوگاه بود، در یک درگیری به ضرب چاقو به قتل رسید.

دکمه بازگشت به بالا