اجتماعیاخبار هیدراسلایدزنانگزارش

محکومیت زن داعشی طراح حمله بیولوژیکی در آلمان به ۸ سال زندان

به گزارش شانا به نقل از العربیه؛ سه ماه پیش نیز همسر تونسی ۳۱ ساله این زن داعشی آلمانی که «سیف‌الله» نام دارد در ارتباط با همین پرونده به ۱۰ سال زندان محکوم شده بود.

دادگاه محلی شهر دوسلدورف آلمان روز جمعه، یاسمین هـ. زن آلمانی ۴۴ ساله عضو گروه داعش را به اتهام «تدارک و توطئه برای انجام اقدام خشونت‌آمیز خطرناکی که کشور را با خطر مواجه می‌کند» مجرم شناخته و به تحمل ۸ سال زندان محکوم کرد.

سیف‌الله، همسر این زن داعشی پیش از مسافرت به آلمان در سال ۲۰۱۶، در کشورش تونس به‌عنوان پستچی مشغول به کار بود.

این زوج داعشی در جنوری ۲۰۱۸ در شهر کلن آلمان و در اقدامی که به گفته پلیس جنایی آلمان احتمالاً مانع از وقوع اولین حمله بیولوژیک در این کشور شده، بازداشت شده بودند.

حمله تروریستی بیولوژیک

بنا به حکم دادگاه، این زوج که با گروه دولت اسلامی در عراق و سوریه موسوم به «داعش» مبایعت کرده‌اند؛ اما نتوانسته بودند به صف جنگجویان این گروه در سوریه بپیوندند در پاییز ۲۰۱۷ تصمیم گرفتند در آلمان دست به اقدامی تروریستی بزنند.

سیف‌الله و یاسمین به جرم طرح‌ریزی برای انجام «حمله بیولوژیک» با استفاده از عامل رایسین که ماده سمّی بسیار کشنده با منشأ گیاهی است و کشندگی آن ۶۰۰۰ بار از سم «سیانور» بیشتر است، محکوم شدند.

چند روز پس از بازداشت سیف‌الله، پلیس آلمان در آپارتمان او و همسر آلمانی‌اش بیش از ۳۳۰۰ بذر از بذرهایی که این سمّ از آن استخراج می‌شود و علاوه بر آن ۸۴٫۳ میلی‌گرم رایسین کشف کرد که چنانچه این سمّ مصرف، استنشاق یا به بدن انسان تزریق شود، بسیار مرگبار خواهد بود.

بازرسان پلیس همچنین ۹۵۰ گرم از پودر چاشنی و نیز دو شیشه پر از مایع با قابلیت اشتعال بسیار زیاد و سیم‌های وصل شده به لامپ و ۲۵۰ گلوله فلزی آلومینیومی و مواد منفجره ترقه را در محل سکونت این زوج داعشی کشف و ضبط کردند.

هانس جورج ماسن، رئیس دستگاه اطلاعاتی آلمان پس از بازداشت این زوج داعشی گفت که بازداشت‌شان با همکاری میان دستگاه‌های اطلاعاتی ملی و خارجی انجام شد.

دکمه بازگشت به بالا