اخبار هیدراسلایدافغانستانگزارش

محب: با خروج نظامیان خارجی، حکومت افغانستان زیر فشار قرار می‌گیرد

به گزارش شانا به نقل از شفقنا؛ حمدالله محب گفته است که فشار زیادی بر ما وارد می‌شد اگر بدون وقت دادن به ما نیروهای خارجی دفعتاً خارج می‌شدند. به مسایل تخنیکی به نیروهای امریکایی متکی هستیم؛ مانند پشتیبانی هوایی، بازرسی و استخبارات پیشرفته که هنوز قابلیت آن را نداریم.

در همین حال، مسئولان ارشد در وزارت امور داخله گفته‌اند، که بر بنیاد اطلاعات نهادهای امنیتی، داعش و القاعده از افغانستان با افرادشان در کشورهای دیگر به‌شمول آمریکا در ارتباطند و از همین رو حضور نیروهای خارجی در افغانستان حیاتی است.

خوشحال سادات، معاون ارشد امنیتی این وزارت، اظهار داشته است که گروه‌های تروریستی موجود در افغاستان نه‌تنها برای تهدید افغانستان بلکه برای همه  است، اطلاعاتی وجود دارد که القاعده و داعش از افغانستان با اعضای خود در دیگر نقاط جهان به شمول آمریکا در ارتباط هستند.

از سویی هم جو بایدن یک نامزد ریاست جمهوری آمریکا، گفته است که افغانستان کشور سه پاره و درست نشدنی است.

بایدن اظهار داشته است: افغانستان را نمی‌توانیم درست کنیم. درست‌شدنی نیست،  آمریکا می‌تواند با وجود خروج از افغانستان قربانی تروریسم نباشد در صورت داشتن پایگاه در پاکستان. ما می‌توانیم از پاکستانی‌ها بخواهیم که برای ما پایگاه بدهند تا هر وقت نیاز شد هواپیماهای ما از آنجا پرواز کنند.

با این همه اماواگرها و لغو مذاکرات آمریکا با طالبان دیده شود که فرجام سناریوی جنگ افغانستان به کجا خواهد انجامید.

دکمه بازگشت به بالا