اخبار هیدراسلایدافغانستانپارلمانگزارش

مجلس سنای افغانستان نزدیک به تعطیلی!

به گزارش شانا به نقل از تسنیم؛ بعضی از اعضای مجلس می‌گویند که هم‌اکنون عدم تکمیل نصاب باعث شده است تا این مجلس تا مرز تعطیلی پیش برود. به گفته آنان بعضی از سناتوران فعالیت در ستادها را به حضور در مجلس سنا، ترجیح می‌دهند.

گفته می‌شود که در مجلس سنای افغانستان دیروز یک‌شنبه به علت نرسیدن به حد نصاب مسدود شده است.

«نبیه مصطفی‌زاده» عضو سنای افغانستان به جمهور گفته است که بیش‌تر سناتورها در آستانه برگزاری انتخابات در ستادهای انتخاباتی به نفع نامزد مورد نظرشان فعالیت می‌کنند به همین علت در مجلس سنا حضور ندارند.

خانم مصطفی‌زاده اظهار داشت که سناتورها به‌عنوان نمایندگان مردم افغانستان نباید در شرایط حساس کنونی برنامه‌های انتخاباتی را به حضور در مجلس اولویت دهند در حالی که شرایط کنونی کشور حساس است و مردم با مشکلات زیادی روبرو هستند.

این در حالی است که پارلمان افغانستان نیز در این روزها با مشکل نرسیدن به حد نصاب روبروست و بیش‌تر نمایندگان در نشست‌های عمومی و کمیسیون‌ها حاضر نمی‌شوند.

با این حال، بعضی از نمایندگان منتقد می‌گویند که اعضای سنا و پارلمان که در نشست‌ها حضور ندارند، مرتکب خیانت ملی هستند؛ زیرا بر اساس قانون حق ندارند که با عدم حضور، شورای ملی را به تعطیلی بکشانند.

گفته می‌شود که تنها در بخش قانون‌گذاری بیش از صد مورد در دستور کار مجلس قرار دارد؛ اما به علت عدم مسئولیت‌پذیری نمایندگان از شش ماه گذشته تا هنوز هیچ قانونی تصویب نشده است.

در تلگرام به ما بپیوندید.

دکمه بازگشت به بالا