اخبار هیدراسلایدافغانستانگزارش

مترجم افغانستانی در آمریکا متهم به ارتباط با «داعش»

یک مترجم افغانستانی در آمریکا به اتهام ارتباط با گروه داعش و فرستادن پول به این گروه در افغانستان، بازداشت شده‌ است.

به گزارش شانا به نقل از جمهور؛ یک مترجم افغانستانی در آمریکا به اتهام ارتباط با گروه داعش و فرستادن پول به این گروه در افغانستان، بازداشت شده‌ است.
مجله رولینگ استون به نقل از مقام‌های آمریکایی گفته است که رفیع محمدی به فرستادن پول به مسول جلب‌وجذب داعش در کابل، حمایت از این گروه در فیس‌بوک و تلاش برای آزاد کردن یک عضو داعش از زندان، متهم است.
محمدی در سال 1399 به عنوان مترجم نیروهای امریکایی استخدام شد. بعداً پولیس فدرال آمریکا در سال 1401 پس از بررسی پیام‌های مسنجر، پست‌های فیس‌بوکی و شهادت یک نفر خبرچین از ارتباط محمدی با گروه داعش خراسان باخبر شد.
هرچند رفیع محمدی از اکتوبر 2019 با آمریکایی‌ها در افغانستان کار می‌کرد، اما او قبلاً با داعش ارتباط داشت.
مامورین آمریکایی گفته‌اند که محمدی با مسول جلب‌وجذب داعش که در فبروری 2019 توسط امنیت ملی افغانستان دستگیر شد، در ارتباط بوده است.
در اعلامیه‌ای که از سوی امنیت ملی در آن زمان به نشر رسید، این اداره اعلام کرد که ابوعبیدالله متوکل، استاد دانشگاه و خطیب مسجد جامع شیخ محمدی‌ها را از ناحیه پنجم شهر کابل دستگیر کرده بود.
متوکل متهم بود که جوانان تحصیل‌کرده را از دانشگاه کابل استخدام و سپس به ننگرهار اعزام می‌کند.
رفیع محمدی که ساکن آمریکا بود، در سال 2018 مبلغ 400 دالر از طریق ویسترن یونین به ابوعبیدالله فرستاده بود.
رفیع محمدی با مبشر مسلمیار، استاد دیگری از دانشگاه کابل که در جولای 2019 توسط امنیت ملی به جرم جلب‌وجذب محصلین برای داعش دستگیر شد، نیز ارتباط داشت.
محمدی به مامورین گفته که او برای رهایی مبشر مسلمیار تلاش کرده بود.
دکمه بازگشت به بالا