اخبار هیدراسلایدافغانستانزنانعکسگزارش

صحرا کریمی، رئیس «افغان‌فلم» شد

به گزارش شانا نیوز به نقل از بی‌بی‌سی، صحرا کریمی، نخستین زنی است که به ریاست افغان فیلم گماشته می‌شود.

کمیسیون مستقل اصلاحات اداری افغانستان اعلام کرده است که صحرا کریمی، فیلم‌ساز افغان به عنوان رئیس اداره افغان‌فلم تعیین شده است.

افغان‌فلم اصلی‌ترین نهاد دولتی سینمایی افغانستان است که در سال ۱۳۴۷ ایجاد شد و نقش مهمی در حمایت و تقویت سینمای افغانستان ایفا کرده است.

هرچند در سال‌های گذشته این اداره به علت آنچه کم‌توجهی دولت و نداشتن بودجه خوانده شده، فعالیت زیادی نداشته است.

نادر نادری، رئیس کمیسیون مستقل اصلاحات اداری افغانستان در صفحه توییتر خود نوشته است: «افغان‌فلم، قدیمی‌ترین شرکت دولتی فیلم‌سازی در افغانستان از طریق یک روند شفاف، صاحب نخستین رئیس زن شد. صحرا کریمی فیلم‌ساز شناخته شده افغانستان از هفته پیش‌رو مسئولیت این نهاد دولتی را به عهده می‌گیرد.»

کمیسیون مستقل اصلاحات اداری افغانستان اعلام کرده است که صحرا کریمی، فیلم‌ساز افغان به عنوان رئیس اداره افغان‌فلم تعیین شده است.

فیلم‌های «زنان پشت‌فرمان رانندگی»، «نسیمه، خاطرات روزانه دختری مهاجر» و «در جستجوی خیال» به کارگردانی او جوایز بین‌المللی به دست آورده‌اند.

انتقال آرشیوف افغان‌فیلم به ارگ ریاست جمهوری در سال گذشته، انتقادهای زیادی از فعالان فرهنگی و فیلم‌سازان افغان را به دنبال داشت.

آرشیو ۹۰ ساله این موسسه حاوی آثار مستند فراوانی است که از جنگ‌های داخلی دهه ۹۰ میلادی و حاکمیت طالبان به صورت معجزه‌آسا نجات یافته است.

دکمه بازگشت به بالا