اخبار هیدراسلایدافغانستانپارلمانگزارش

غیبت گسترده در پارلمان افغانستان

به گزارش شانا به نقل از خبرگزاری تسنیم؛ یکی از نمایندگان پارلمان افغانستان در نشست عمومی این مجلس از اعضای هیئت اداری پارلمان را به دلیل بی‌تفاوت بودن نسبت به غیبت گسترده اعضای پارلمان انتقاد کرد.

«رمضان بشردوست» تصریح کرد که در ۶ ماه گذشته پارلمان افغانستان تنها یک بار به حدنصاب رسیده است و در دفاتر اعضای هیئت اداری نیز همه روزه بسته بوده و این افراد براساس وظیفه خود با نمایندگان غایب برخورد نمی‌کنند.

نماینده مردم کابل گفت: وقتی برای گرفتن امضای اعضای هیئت اداری مراجعه می‌کنیم در دفاتر آنها بسته است و اسناد روزها و ماه‌ها امضا نمی‌شود؛ اگر اعضای هیئت اداری در دفاترشان حضور پیدا نمی‌کنند بهتر است به رؤسای دفاتر خود صلاحیت امضا دهند تا کسی سرگردان نشود.

مورد خطاب قرار گرفتن «احمدشاه رمضان» معاون دوم پارلمان در اظهارات بشردوست توهین این عضو هیئت اداری پارلمان نسبت به وی را در پی داشت و پس از آن نیز واکنش نمایندگان به استفاده از الفاظ توهین‌آمیز برای دقایقی سبب اختلال در نشست پارلمان شد.

به گزارش «جمهور»، نشست روز چهارشنبه پارلمان افغانستان به علت نرسیدن به حدنصاب صلاحیت تصمیم‌گیری را نداشت و نمایندگان حاضر نیز به علت نبود دستور کار، درباره شرایط امنیتی افغانستان گفت‌وگو کردند.

«امیرخان یار» معاون اول پارلمان در این باره گفت که افزون بر هیئت اداری، نمایندگان پارلمان نیز در بی‌برنامگی پارلمان مقصر هستند زیرا در نشست‌های عمومی و کمیسیون‌ها حاضر نمی‌شوند.

وی افزود که دستور کار پارلمان از طریق کمیسیون‌ها پیشنهاد می‌شود؛ اما کمیسیون‌ها به علت عدم تکمیل حدنصاب تاکنون نتوانسته‌اند دستور کاری را به پارلمان پیشنهاد کنند.

پیش از این نیز چندین توافقنامه همکاری‌ بین‌المللی افغانستان ازبه علت غیبت مکرر نمایندگان پارلمان با چالش مواجه شده است.

دکمه بازگشت به بالا