اخبار هیدراسلایدافغانستانگزارش

عطامحمد نور: برای جلوگیری از تقلب در انتخابات اگر نیاز باشد به طالبان خواهم پیوست

همزمان با بالا گرفتن اتهامات علیه رهبران حکومت وحدت ملی مبنی بر تلاش برای مهندسی انتخابات «عطامحمد نور» رئیس اجرایی دولت افغانستان هشدار داده است که برای جلوگیری از تقلب اگر نیاز باشد به گروه طالبان خواهد پیوست.

به گزارش شانا به نقل از تسنیم، رئیس اجرایی حزب جمعیت اسلامی افغانستان به «طلوع‌نیوز» گفت: اگر نیاز باشد برای جلوگیری از روی کار آمدن دولتی برخاسته از تقلب در انتخابات ریاست جمهوری به گروه طالبان در این کشور خواهد پیوست.

 عطامحمد نور گفت: آمریکا و کشورهای اروپایی در افغانستان یک بار حکومت وحدت ملی را از طریق تقلب در انتخابات بر مردم افغانستان تحمیل کرد، اگر آنها دوباره این کار را تکرار کنند افغانستان با بحران روبرو خواهد شد.

وی با اشاره به حکومت وحدت ملی اظهار داشت: به هر قیمتی که شود ما دوباره حکومت مستبد کنونی افغانستان را که در نتیجه تقلب روی کار آمده است نخواهیم پذیرفت، حتی اگر باعث جنگ شود.

رئیس اجرایی حزب جمعیت اسلامی افغانستان تصریح کرد که حتی اگر نیاز باشد برای جلوگیری از این کار به گروه طالبان خواهد پیوست.

عطامحمد نور اظهار داشت: توافق صلح با طالبان باید پیش از انتخابات ریاست جمهوری این کشور صورت بگیرد.

وی افزود: پاکستان مسئول بسیاری از چالش‌های به وجود آمده در افغانستان است اما باید تنش‌ها و اختلافات با این کشور از طریق مذاکرات مبتنی بر احترام متقابل حل شود.

این در حالی است که شورای نامزدان انتخابات ریاست جمهوری افغانستان بارها از تلاش‌ رهبران حکومت وحدت ملی برای مهندسی انتخابات در این کشور ابراز نگرانی کردند.

دکمه بازگشت به بالا