اخبار هیدراسلایدافغانستانصلحگزارش

طالبان آتش‌بس را تا خروج کامل نظامیان آمریکایی از افغانستان رد کردند

به گزارش خبرگزاری شانا به نقل از فارس، اعضای کاروان صلح‌خواهی مردمی که اخیراً با طالبان در ولسوالی قلعه ولایت هلمند دیدار کرده‌اند می‌گویند که طالبان در گفتگو با آنان، برقراری آتش‌بس را پیش از مشخص شدن زمان‌بندی خروج نیروهای خارجی از افغانستان رد کردند.

رئیس کاروان صلح‌خواهی مردمی هلمند، می‌گوید که طالبان باور دارند که برقراری آتش‌بس در شرایط کنونی به سود نیروهای خارجی است و امکان‌پذیر نیست.

اقبال خیبر یکی از اعضای این کاروان گفت: بحث آن‌ها این بود که اگر آتش‌بس کنیم، به آمریکایی‌ها فرصت می‌دهیم تا نفس تازه کنند و جنگ را شدت بخشند. آن‌ها گفتند صلح می‌کنیم اما نخست باید اشغال پایان یابد.

۲۴ تن از اعضای کاروان صلح‌خواهی مردمی، هفته پیش سفر خود را به ‌سوی مناطق تحت کنترل طالبان در هلمند آغاز کردند.

به گفته رسانه‌ها این صلح‌خواهان در مسیر راه، از سوی طالبان گروگان گرفته شدند و برای  ۵ روز از سرنوشت آنان خبری نبود. اما اکنون این صلح‌خواهان که از قلمرو طالبان برگشته‌اند می‌گویند که طالبان با چهار تن آنان درباره خواسته‌هایشان گفتگو کردند و هیچ گروگان‌گیری در کار نبوده ‌است.

اعضای این کاروان، پاسخ‌های طالبان را در برابر خواسته‌هایشان قناعت‌بخش نمی‌دانند، اما می‌گویند که به سفرهایشان ادامه خواهند داد. کاروان صلح‌خواهی مردمی، در ماه حمل سال گذشته پس آن شکل گرفت که چندین تن در یک انفجار در یک میدان ورزشی در شهر لشگرگاه ولایت هلمند کشته شدند.

اعضای این کاروان، خواهان برقراری آتش‌بس و آغاز گفتگوهای صلح میان حکومت و طالبان هستند. برای برآورده شدن این خواست‌ها، اعضای کاروان بسیاری از ولایت‌ها را پیاده طی کرده‌اند.

دکمه بازگشت به بالا