اخبار هیدراسلایدافغانستانگزارش

صدیقی: حکومت افغانستان از اصل «جمهوریت» در پروسه صلح، دفاع خواهد کرد

صدیق صدیقی، سخنگوی ارگ ریاست‌جمهوری می‌گوید که حکومت افغانستان از محور اصلی «جمهوریت‌» - که همان آزادی بیان و رسانه‌هاست - در گفتگوهای صلح با تمام قوت دفاع خواهد کرد.

به گزارش شانا به نقل از روزنامه راه مدنیت؛ سخنگوی ارگ ریاست‌جمهوری، ظهر امروز (یک‌شنبه ۲۹سرطان) در توییتی نوشته است: «حکومت افغانستان از محور اصلی جمهوریت که همانا آزادی بیان و رسانه‌هاست، با تمام قوت در پروسه صلح دفاع خواهد کرد.»

صدیق صدیقی یادآوری کرد که موقف حکومت در گفتگوهای صلح، اصولی است و چارچوب این اصول را ارزش‌های جامعهٔ باز تشکیل می‌دهد.

سخنگوی ارگ ریاست‌جمهوری به‌صراحت بیان کرد: طالبان گزینه‌ دیگری ندارند و بهتر است تا این واقعیت (آزادی بیان و رسانه‌ها) را هضم کنند.

این اظهارات پس‌ازآن مطرح می‌شود که باوجود پیشرفت‌ها در روند صلح، اما تاکنون گروه طالبان به احیای امارت اسلامی از طریق مذاکرات صلح در افغانستان پافشاری دارند.

حکومت افغانستان و جامعهٔ جهانی در چند سال اخیر، بارها تاکید کرده‌اند که احیای مجدد امارت اسلامی در افغانستان امکان‌پذیر نیست و بهتر است طالبان نظام جمهوری را بپذیرند.

بااین‌همه، امضای توافق‌نامه دوحه، تحولاتی را در روند صلح افغانستان رقم زد و اکنون تلاش‌ها برای تامین صلح پایدار به مرحله حساس خود رسیده است؛ احتمال می‌رود با تکمیل روند تبادلهٔ زندانیان، مذاکرات بین‌الافغانی در دوحه، پایتخت قطر آغاز شود.

دکمه بازگشت به بالا